szerző:
MTI

A német autógyártó-csoportnak a kirobbant dízelbotrány miatt 1 milliárd eurót kell kifizetnie. A Volkswagen elismerte, hogy 482 ezer dízeljármű kipufogó-mérőműszerét machinálta meg.

Egymilliárd euróra, azaz 320 milliárd forintra bírságolták a Volkswagen csoportot (VW) a dízelüzemű motorokkal kapcsolatos szabálytalanságok miatt, a járműgyártó társaság szerdán közölte, hogy elfogadja a döntést.

A bírságot azért vetették ki, mert a társaság megsértette felügyeleti kötelezettségeit a motorfejlesztő részleg tevékenységével kapcsolatban. Ez az egyik oka, hogy a VW 2007 és 2015 között 10,7 millió olyan járművet értékesített, amelyek motorvezérlő rendszerében működött egy szabálytalan szoftverfunkció. A VW botránya más gyártókat is elért, a német szövetségi közlekedési minisztérium hétfőn 238 ezer jármű visszahívására kötelezte a Daimlert, szintén dízelmotorral szerelt járművek kipufogógáz-tisztító berendezésében talált szabálytalan szoftverbeállítások miatt. A tárca közleménye szerint a rendelkezés 774 ezer járművet érint Európában.

A botrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
hvg.hu Autó

Egy dízelautó sem felel meg az EU-s kibocsátási normáknak

Míg a legártalmasabb kategóriába sorolt benzinmotoros járművek is a típushoz szabott limiten belül teljesítettek a vizsgálatban, addig a legkörnyezetbarátabb, Euro 6-os dízelautók károsanyag-kibocsátása kétszeresen is meghaladta az uniós határértékeket.