szerző:
hvg.hu

Budán, a Lánchídtól az Batthyány térig tartó járdaszakaszon gyakorlatilag folyamatosan hömpölyögnek a sétálók és a biciklisek. Egymásnak elég sok bosszúságot okozva.

Érdekes megoldási javaslattal állt elő Biczók Péter, közlekedés- és városfejlesztő, az Universiteit van Amsterdam és Bicyclize tervező iroda munkatársa az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút budai rakparti, legkonfliktusosabb szakaszának biztonságosabbá tételére – írja az Index oldalán elérhető Kerékpáragy blog.

Biczók javaslata szerint a kerékpáros forgalmat levennék a sétányról, és a Csalogány utca–Lánchíd között a Bem rakpartra terelnék. Az átmenő (autó) forgalom tiltása érdekében a Bem-rakpart egyirányúsodna, minden saroknál váltakozó irányba (lásd ábra).

Minden utca ugyanúgy elérhető gépjárművel is, sőt parkoló helyet se kell elvenni a lakosoktól, üzletektől. Hasonlóan a Bem-rakpart építése közbeni helyzethez, amikor két irányban haladt az autós közlekedés ott.

©

A kérdés azért is aktuális, mert a Lánchíd közeljövőbeli felújítása alkalmat adhat a környék revitalizására.

A nap fotója: hegyekben álló szemét torlaszolja el a budapesti bicikliutat

Ilyen az, amikor szó szerint lehetetlenné válik a kerékpárúton történő közlekedés.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!