szerző:
hvg.hu

A villanyautók gyártásához kevesebb munkaerő szükséges, mint a belső égésű motorosokéhoz.

Előrejelzések szerint Németországban 2030-ban az autók 25 százaléka elektromos, 15 százaléka hibrid- és 60 százaléka benzin/dízelmotoros meghajtású lesz. A Fraunhofer Ipari Mérnöki Intézet tanulmánya szerint amennyiben ténylegesen így alakul majd az autók leoszlása, akkor egyedül ebben az országban mintegy 75 ezer munkahely kerül veszélybe.

A szakértők szerint azonban könnyen lehet, hogy 12 év múlva már a fent vázoltnál jobban el lesznek terjedve a tisztán elektromos meghajtású járművek, ebben az esetben pedig több mint 100 ezer német munkahely is megszűnhet.

A személyautók hajtáslánca kapcsán 2030-ra minden második munkahelyet közvetlenül vagy közvetve, de érinteni fog az elektromobilitás térnyerése – vélekedik az IG Metall szakszervezet, amelynek vezetői szerint a politikusoknak és az iparnak ki kell alakítania egy ezt az új helyzetet kezelő stratégiát.

Németországban jelenleg 840 ezren dolgoznak az autóiparban, és közülük 210 ezren az autók hajtásláncával kapcsolatos területen vannak foglalkoztatva. Érdekesség, hogy felmérések szerint egy elektromos autót átlagosan mintegy 30 százalékkal kevesebb időt alatt le lehet gyártani, mint egy sokkal több alkatrészből álló benzinmotoros vagy dízelerőforrásos kocsit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!