szerző:
hvg.hu

A hunyorítva terepjárónak tűnő emelt karosszériás személyautók népszerűsége az egekben, és még nincs vége a térnyerésnek.

Nem is olyan régen még a Suzuki Swift uralta a hazai újautó-eladási toplistákat, jó ideje azonban már a Suzuki Vitara ül a képzeletbeli trónon. Nincs mit szépíteni, a divatterepjárók jöttek, láttak és győztek.

Olyannyira, hogy nemrégiben már a Lamborghini és a Rolls-Royce is előrukkolt egy-egy SUV kategóriás modellel, sőt, nemsokára a Ferrari is kijön majd az első szabadidő-járművével.

Az Audi már régóta komoly érdekeltségekkel rendelkezik divatterepjáró fronton, olyannyira, hogy a német gyártó idén eddig már több mint 287 500 ilyen autót adott el. Ez pedig azt jelenti, hogy a négykarikás gyártónál a SUV-ok házon belüli piaci részesedésre elérte a 36,6 százalékot.

És még mindig van hova nőni, ugyanis az Audi azzal számol, hogy 2025-re a Q-szériás modellek házon belüli piaci részesedése meghaladhatja az 50 százalékot. Érdekesség, hogy Észak-Amerikában tíz eladott Audiból már most öt SUV kategóriás. És a vadonatúj Q8 forgalmazása még meg sem kezdődött.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!