szerző:
hvg.hu

Ezért a minden földi jóval megtömött limuzinért csak fele annyit kell fizetni, mint egy igazi Rolls-Royce-ért. Cserébe persze nagyon más hangulatot is kapunk tőle.

A Toyota alapítója, Sakichi Toyoda 1867-ben született, és ennek századik évfordulójára, 1967-ben elkészült a japán vállalat legmagasabb szintű luxuskényelmet biztosító modellje, a V8-as erőforással szerelt Century. Az első generáció kisebb-nagyobb változtatásokkal egészen 1997-ben gyártásban maradt, majd pedig bemutatkozott a most nyugdíjba küldött második generáció.

A nemrégiben leleplezett és most gyártásba küldött vadonatúj harmadik nekifutás pedig így néz ki:

©

Az újdonság vonalvezetése nem sokat változott a 30, majd pedig több mint 20 évig gyártott elődökhöz képest, vagyis maradt az igen csak szögletes, dobozszerű forma és a komor hangulat. A cégvezetők, állami tisztviselők, jakuzafőnökök, illetve maga a japán császár által is kedvelt Century 5,33 méter hosszú, vagyis kicsit nagyobb, mint egy Lang kivitelű S-osztályos Mercedes.

A 3,09 méteres tengelytávnak köszönhetően hátul hatalmas a lábtér, azonban európai szemmel nézve meglehetősen furcsa a szövethuzatos beltér, és az ablakokon elhúzható ódivatú csipkefüggöny. A tizenkét rétegű fényezést kapott limuzin hajtáslánca azonban nagyon is modern, olyannyira, hogy egyenesen a Lexus csúcsmodelljéből érkezett.

©
©

A fejlesztők szerint a V8-as motor halkabb és simább járású még a korábbi V12-es erőforrásnál is, és persze nem hiányozhat mellőle a villanymotoros rásegítés. A fejlett hibrid hajtáslánc összteljesítménye 431 lóerő, melynek jelentős része, konkrétan 381 lóerő és 510 Nm az 5 literes V8-as erőforrásból származik. 224 lóerő és 300 Nm pedig az e-motortól érkezik, és a két motor értékeit természetesen ezúttal sem lehet csak úgy egyszerűen összeadni.

Ahogy eddig, úgy a jövőben is megmarad japán belpiacos autónak a Toyota Century, mely a szigetországban mostantól kezdve átszámítva mintegy 49,5 millió forintos áron kapható, tehát lényegében fele annyiba kerül, mint egy hasonló méretű Rolls-Royce. A gyártó azzal számol, hogy havonta átlagosan 50 darabot adnak majd el az új modellből, ami éves szinten 600 példányt jelent.

©

Ha pedig arra kíváncsi, hogy mit nyújt a gyakorlatban egy eredeti brit Rolls-Royce, ebben a cikkünkben minden kérdésére választ talál.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!