hvg.hu Autó

Boom és csalódás a flottapiacon - 1. rész

Az utóbbi évtized legnagyobb fellendülését éli a magyar flottaértékesítési és -üzemeltetési piac, amely az elmúlt két évben megkétszereződött. Megkérdezett szakértőink örülnek a fejlődésnek, de arra is figyelmeztettek, hogy a kíméletlen árversenyben tett kölcsönös engedményeknek előbb-utóbb meglesz a böjtje is. Az elmúlt években a multik mellett nagy állami vállalatok, szolgáltatók és nagyfogyasztók is megjelentek, bár a közbeszerzések körülményeit sokan vitatják, főleg a csalódott vesztesek. Cikkünk első részében a flottaüzemeltetés általános kérdéseivel és a piac legjelentősebb szereplőivel ismerkedhetnek meg.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

hvg.hu Autó

Sportkupé vagy terepjáró?

A Chevrolet T2X tanulmányautója a brüsszeli autókiállításon (január 10-22.) mutatkozott be az európai közönségnek. A T2X Chevrolet tanulmányautó, a legújabb trendeket követi: a hobbiterepjárók (SUV) karosszériáját ötvözi a sportkupé izgalmas dizájnjával.

MTI Itthon

Egy magyar autós páros maradt a Dakaron

A verseny hivatalos honlapja szerint a Liszi László, Tóth Dénes és a Kristóf Márton, Hujber Imre kettős is kiesett a Dakar-rali Kiffa és Kayes közötti, 10. szakaszán.

hvg.hu Autó

Zöld útra tér a VW

Bernd Pischetsrieder, a VW-konszern vezetője a detroiti autókiállításon bejelentette, hogy a Volkswagen egy eddiginél tisztább üzemű bio-üzemanyag fejlesztésén dolgozik.

automenedzser.hu Autó

A kiállítás legszebb autói

Általában bizakodva tekintenek az idei év elé a nagy autógyárak, de a vezető amerikai autóipari cégek kilátásaira árnyékot vetnek az ázsiai gyártók, amelyek továbbra is rohamosan terjeszkednek az amerikai piacon is, mondják piaci elemzők annak kapcsán, hogy vasárnap Detroitban megnyílt a világ legjelentősebb nemzetközi autószalonja.

hvg.hu Autó

Eladják a smartot?

Cáfolták a smart autómárka eladásának a hírét. - A DaimlerChrysler német-amerikai járműipari konszernnek esze agában sincs eladni a smart autókat gyártó részlegét - jelentette be a részleg szóvivője hétfőn Detroitban.

hvg.hu Autó

Megjelentek az első képek a 207-ről

Később tartják a hivatalos bemutatót, mégis kiszivárogtak a Peugeot 206 utódjának első fotói. A kisautó arculata nem tér el nagyobb testvéreitől.

hvg.hu Autó

Erős, takarékos és tiszta dízelt mutattak be Detroitban

Detroitban mutatták be a létező legtisztább dízelmotorral hajtott Mercedes E 320 Bluetec-et, amelyet idén ősszel vezetnek be az amerikai piacra. A hathengeres dízel a V8-as motorok erejét a négyhengeresek fogyasztásával egyesíti: csúcsteljesítménye 211 lóerő, nyomatéka 540 Nm, átlagfogyasztása 6,7 liter.

hvg.hu Autó

Japán álom: üvegtetős sportkupé

A detroiti autókiállításon a Nissan amerikai prémiummárkája, az Infiniti bemutatta új arcát. A márka vonalait előrevetítő Infiniti Coupé tanulmányautó egyszerre kecses és erőteljes, agresszív és megnyerő.

hvg.hu Autó

900 ezer kilométer javítás nélkül

A német újságkihordó fuvarozó, Klaus Schade tíz éve vezeti jelenlegi Mercedes-Benz Sprinterét, amellyel több mint 900 ezer kilométert tett meg. Teljesítményével huszonkét-szer kerülhette volna meg a Földet.

automenedzser.hu Autó

Itthon elkapkodják az acélmonstrumot

A Hummer egy ikon. Amerikai sportolók, rap- és tévésztárok legkedveltebb autója. Rajongói klubja van, rengeteg filmben szerepelt. Mindezt egy osztrák testépítőnek, Arnold Schwarzeneggernek köszönheti. Európát nehezen hódította meg a monstrum, Nagy Britanniába például csak januártól forgalmazzák, igaz, a legvisszafogottabb H3-as változatot. Nálunk mindhárom típus kapható. A legolcsóbb nettó 12 millió, a legdrágább nettó 35 millió. Türelem, ne rohanjanak, az ünnepek alatt kifogyott a hazai készlet.

MTI Gazdaság

A kínai autópiacon már nem a Volkswagen vezet

Kínai sajtójelentések szerint a Volkswagen (VW) elvesztette piacvezető szerepét Kínában: tavaly először már a General Motors (GM) adta el ott a legtöbb járművet. Vegyesvállalataival együtt a GM több mint 660 ezer autót értékesített, míg az ugyancsak két kínai vegyesvállalattal rendelkező VW csak 550 ezret.

hvg.hu Világ

Flottabajnok lehet az új Golf-kombi

2008-tól versenytársat kap a kategóriájában egyedülálló Mercedes CLS. A trónkövetelő szintén német, a VW a Passat Coupéval támadja majd a stuttgarti négyajtós kupét. Bemutatták a 2007-es Golf-utód sportos terepjáró (SUV) és olcsóbb kombi változatát is.

MTI Világ

Franciaország: sokkal kevesebb a halálos autóbaleset

Franciaországban tizenöt év alatt felére csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma: tavaly kevesebb, mint ötezren vesztették életüket a francia utakon - ismertették szerdán a francia kormány adatait a párizsi napilapok.

hvg.hu Világ

Gyémántok Schumacher Ferrariján?

Decemberben még úgy tűnt, hogy a Ferrari hamarosan bajba kerül, hisz a Vodafone 2007-es átigazolása a versenytárs McLarenhez évi 40 millió dolláros bevételkiesést jelent a Scudeirának. Az új szponzor azonban nem váratott sokáig, a világ legnagyobb gyémántkitermelője, a dél-afrikai De Beers állítólag évi 50 millióval száll be a Forma 1-es üzletbe.

automenedzser.hu Autó

Kiugrasztja a kisördögöt

Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.