Peugeot 508 SW teszt: nagy autó, kis fogyasztás

2012. április 03., kedd, 12:22
Szerző:


Címkék: ; ; ; ;

Szép a Peugeot belseje, a világos kárpit tündököl a panorámatető által szétszórt tavaszi fényben.

Sok kép a galériában!

Fotó:

Szép a Peugeot belseje, a világos kárpit tündököl a panorámatető által szétszórt tavaszi fényben. A vezető és az utas is jól érzi magát a kombi 508-asban, a franciák kitettek magukért, a zászlóshajó minden dicséretet megérdemel.

Active felszereltséggel teszteltük a kombit, ami üzleti jelleget kölcsönzött az autónak. A 7,71 millió forintos alapár tartalmaz 16 hüvelykes könnyűfém kerekeket, Bluetooth-kihangosítást, négy elektromos ablakemelőt, elektromos deréktámaszt, ESP-t, elindulás-segítőt, kanyarfényes ködlámpákat, hátsó kartámaszt pohártartókkal és síalagúttal, kétzónás automatikus klímaberendezést, fény- és esőszenzort, fényre sötétedő visszapillantó tükröt, 1,62 négyzetméteres panoráma üvegtetőt elektromos árnyékolóval, Arkamys hangrendszert USB-csatlakozással, tempomatot és hat légzsákot. A tesztautó felszereltsége gazdagabb volt: a 17-es felnik 80 ezer forintba, a fűthető első ülések 75 ezerbe, az első és hátsó parkoló radar, üdvözlőfénnyel és elektromosan behajtható tükrökkel 150 ezer forintba, a vetített kijelzős navigáció 315 ezerbe kerül.

A vetített kijelző a sebesség mellett a tempomat beállításait és a navigáció utasításait is megjeleníti, nagyon hasznos vezetés közben. Beállító menüjét eldugták a tervezők, több év oroszlánozás után is legalább negyedórába telt, mire megtaláltam a kormánytól balra eső fiókot, amely egy kapcsolószekrényt rejt. Itt lehet a vetítés magasságát, színhőmérsékletét is beállítani.

8,3 millió forintért minden igényt kielégítő vezetői autót kapunk, olyant, ami után megfordulnak az utcán, és olyant, amiben mi magunk is jól érezzük magunkat.

Aki nem szereti a dízelmotort, nagyon fog örülni az 1,6 literes turbós benzinesnek, mert halk, erős, nyomatékos és kifejezetten takarékos. Ez utóbbit nem akartam elhinni, de meggyőzött a tankolás utáni számolgatás: a közel 600 kilométeres tesztelés során 6,9 liter benzint fogyasztott a nagy kombi átlagban 100 kilométerenként, főként elővárosi és országúti üzemben, kevés budapesti dugóval megspékelve.

A rugalmasságát és dinamizmusát nem teszteltem terhelt állapotban, legfeljebb hárman ültünk a kocsiban, így nem tudom, hogy viselkedik teljesen megpakolva emelkedőn. Emlékeimben kutatva aztán beugrik az 5008-as, amelyet 2-3 ezer kilométeren át hajtottam, többek között a toszkán dombok között, és panaszom nem volt a motorra, sőt a fogyasztásra sem.

Váltója minősége soha nem látott magasságokba emelkedett, járása, pontossága és kényelme tekintetében. Korábban ilyent csak a 4007-es Peugeot-ra mondtam, amiben japán váltó dolgozott. Az 508-as hatfokozatú kézi kapcsolású egysége azzal és a prémium modellek váltóival vetekszik.

Benzines autóval ritka az 1000 kilométer fölötti hatótáv, az 1100 kilométer fölötti egyenesen megdöbbentő. A 72 literes tankkal át lehet szelni fél Közép-Európát, 1234 kilométer volt a legnagyobb megtehető távolság, amelyet a fedélzeti számítógép kiírt. Igaz, akkor lábujjhegyen nyomtam a gázpedált, élveztem, ahogy hangtalanul és lendületesen suhan az autó, sietség és stressz nélkül.

Hatodik fokozatban 90 kilométer/órás sebességnél 1850-et, 100-nál 2000-et, 110-nél 2250-et, 120-nál 2500-at, 130-nál 2700-at, 140-nél pedig 3000-et forog a főtengely. Váltásesedékességi jelző villan fel, ha nem megfelelő a sebességi fokozat.

A csomagtartó öblös, végre a hokistáskám gond nélkül fért be, sőt, akár még kettő is elfért volna mellette. Szövet padlója kellemes tapintású és ízléses, azonban könnyen bolyhosodik, pár hónapos használat után csúnyán nézhet ki. A puttonyból dönthetők a hátsó ülések, van akasztó és kisebb tárolókat találunk a két szélén is, három húsvéti sonka pont kitölti.

Biró Csongor

Műszaki adatok

Peugeot 508 SW 1.6 THP Active

MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1598
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő

156 lóerő 6000-es fordulaton

Max. nyomaték: Nm

240 Nm 1400-4000-es fordulaton

MÉRETEK
Tengelytáv (mm)

2817

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4813 / 1853 / 1476

Csomagtér

560-1660 liter

Saját tömeg (kg) 1420
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 218
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,3
Országúti 5
Vegyes 6,5
Tesztfogyasztás 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 150
ÁRA 7,71 millió forint

1 HOZZÁSZÓLÁS
2012. április 17., 15:17 tamas46

Emlékszik-e valaki a 405-re ? 60 l-es tankja volt és többször megtapasztaltam az 1200 km-es távot(dízel). Van új a nap alatt? azóta is visszasírom a kényelmét,a könnyedségét,a stabilitását,az eleganciáját. Szerintem azóta sem csináltak ilyen egységet.Azt a karosszériát kellett volna a mostani erőforrásokkal ellátni,de a mostaniaknak(206,307,3008) problémás a rugózása, a holttere,az igaz viszont, hogy több az elektronikus ketyere.Ez azonban nem a döntó annak ,aki sok-sok km-et akar vele menni.(az én 405-ömben 680.000 km volt motorcsere nélkül 12 év alatt)Ugye ezt a mostaniak nem tudják.Persze ez már a gyártónak sem érdeke.

Véleménye van? Ossza meg velünk!

Suzuki SX4 S-Cross teszt: felnőtt a piachoz

2014. április 21., hétfő, 20:59

Szexi csajok a WTCC paddockból - fotók

2014. április 20., vasárnap, 22:20


Peugeot 508 SW teszt: nagy autó, kis fogyasztás




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
Hirdetés
Közlekedés

Dugók jönnek, mert lemossák a Margit hidat

2014.04.25., 10:22 

Szombaton lemossák a Margit hidet, a munkát a híd Budáról Pestre vezető oldalán kezdik, és a Pestről Budára vezető oldalán fejezik be. Torlódások várhatók.


Villanyoszlopnak csapódott, meghalt a sofőr - fotók

Villanyoszlopnak csapódott, meghalt a sofőr - fotók

2014.04.25., 09:52 

Villanyoszlopnak ütközött egy autó az éjjel a Budakeszi úton. A sofőr a helyszínen életét vesztette.


Fotó: Így gurult át egy desztillálótorony Budapesten

Fotó: Így gurult át egy desztillálótorony Budapesten

2014.04.25., 09:42 

Hajnalban egy 49,7 méter desztillálótornyot szállító speciális jármű közlekedett az M0-s autóúton Budapesten. A túlméretes szállítmányt a nagykanizsai DKG-EAST Olaj- és Gázipari Berendezéseket Gyártó Zrt.


Ennyi kell egy piros lámpánál, hogy kiraboljanak

2014.04.25., 09:20 

Annyira egyszerű dolga van azoknak, akiknek az a munkájuk, hogy mások figyelmetlenségét kihasználják.


Kipakoltak a NAV-osok egy autót az M7-esen

2014.04.25., 09:15 

A Fejér megyei pénzügyőrök az M7-es autópályán egy szlovén rendszámú autóban 2500 doboz adójegy nélküli cigarettát találtak.

még több hír  
HIRDETÉS
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X