VIDEÓK
A megfelelő, egészséges étrend javít a figyelemhiányos, hiperaktív gyerekek állapotán - állítják amerikai kutatók a Pediatrics című szakfolyóiratban közzétett tanulmányukban.
MTI
2012. január 09., hétfő, 13:16
Fiatalon tarthatjuk agyunkat, ha keveset eszünk, legalábbis erre utal olasz kutatók egérkísérleteinek eredménye.
MTI
2011. december 20., kedd, 12:05
Jobban teljesítettek a memóriateszteken azok az emberek, akiknek az étrendje gazdag volt kolinban, és kisebb eséllyel jelentkeztek agyukban demenciára utaló jelek is - állapították meg tanulmányukban amerikai kutatók.
MTI
2011. november 24., csütörtök, 10:18
A férfi egészséges étrendje javítja a mesterséges megtermékenyítés sikerét.
MTI
2011. november 21., hétfő, 10:56
Ételeink rosttartalmának növelése csökkentheti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát - idézte brit kutatók megállapítását a BBC hírportálja.
MTI
2011. november 11., péntek, 15:46
Senki sem tudja megváltoztatni azokat a géneket, amelyeket az őseitől örökölt, de mindenki kiválaszthatja azt az étrendet, mellyel kedvezően befolyásolhatja az örökölt kockázatot, amivel megszületett. Két nagy nemzetközi vizsgálat azt mutatja, hogy megfelelő koszt jelentősen mérsékelheti a genetikai veszélyt, ami szív-és érbetegségekre hajlamosít.
MTI
2011. október 28., péntek, 10:29
A nyugati emberek genetikai ok miatt vágyódhatnak jobban a zsíros ételekre és az alkoholos italokra, mint a keletiek - idézte skóciai kutatók megállapítását a BBC hírportálja.
MTI
2011. július 15., péntek, 12:25
Az idősebb doktor gyakrabban javasol betegeinek megfelelő étrendet, rendszeres testmozgást és a dohányzás abbahagyását, a fiatal orvosok pedig sűrűbben nyúlnak a recepttömbhöz, hogy felírják a legújabb szívgyógyszereket. Olasz orvosok vizsgálata az orvos korától függően jelentős eltéréseket mutatott betegeik ellátásában.
MTI
2011. június 21., kedd, 08:01
Nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy bármely étrendi vagy életviteli változás csökkentené az Alzheimer-kór kifejlődésének kockázatát - közölték hétfőn amerikai kormányzati kutatók.
MTI
2011. május 10., kedd, 10:38
Az amerikai felnőtteknek körülbelül a fele szed vitaminokat vagy más kiegészítőket - állapította meg egy szerdán közzétett kormányzati jelentés.
MTI
2011. április 14., csütörtök, 13:21
A több rostot tartalmazó étrenden élő emberek kisebb kockázattal halnak meg szív- és fertőző, illetve légzőszervi betegségekben - közölték hétfőn megjelent tanulmányukban amerikai kutatók.
MTI
2011. február 15., kedd, 14:50
„Mondd meg, hogy mit eszel, s megmondom, ki vagy!” Meglehet, kissé elcsépeltnek hisszük mára ezt a bölcsességet, de ha belegondolunk, hogy a világ különböző részein élő emberek étrendjét nem annyira a szabad választás szabja meg, mint inkább a kulturális és vallási hagyományok, egzisztenciális elvárások és nem utolsó sorban a szükség, akkor beláthatjuk, nagyon is van benne igazság.
Krisztina O'Brien
2011. január 18., kedd, 21:00
Kiszáradt gabona nyomait találták meg egy 30 ezer éves őrlőkövön tudósok, akik ezek alapján arra következtetnek, hogy már az ősemberek étrendjében is szerepelt a kenyér.
Szóljon hozzá
MTI
2010. október 19., kedd, 16:05
A felkarcsontok tanúsága szerint rendkívül erősek voltak a neandervölgyi férfiak. Elsősorban a férfi hormonok "pumpálták fel" izmaikat, aminek a szinte kizárólag húsból álló étrend lehetett az oka a kutatók szerint - írja a Discovery News.
6 hozzászólás
hvg.hu
2010. július 07., szerda, 13:30
A sok gyümölcs és zöldség fogyasztása csupán kis mértékben véd a rák ellen, állítják amerikai kutatók szerdán megjelent tanulmányukban, ám a szerzők hangsúlyozzák, hogy mindenképpen jót tesz egészségünknek, ha magunkhoz vesszük az ajánlott napi öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt.
MTI
2010. április 08., csütörtök, 11:21
A MedIQ szerzője szerint az esti film megnézése alatt is fogyhatunk. De hányszor kell megnéznünk a kedvenc sorozatunkat, hogy ledolgozzuk a vacsorát?
hvg.hu
2010. január 13., szerda, 13:17
Egy amerikai kutató kipróbálta, tudna-e azon a táplálékon élni, amit a csimpánzok esznek Afrikában. Étrendjükből szinte mindent megkóstolt.
MTI
2009. február 17., kedd, 11:22