Szalai Anna Gazdaság

Szerelvényenként napi hétmilliót kérhetne a főváros a veszteglő metrókért, mégsem teszi

Miért egy szerződés, ha annak épp a károsult nem szerez érvényt? Mint a hvg.hu megtudta: napi 23 ezer euró kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrowagonmash-tól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után. A budapesti városvezetést azonban inkább az zavarja, hogy az oroszok késlekednek a többi szerelvény leszállításával. Márpedig a szoftverhiba elhárítása nélkül azok is csak állnának a depóban.

MTI/hvg.hu Gazdaság

BKV-vezér: A 3-as metró biztonságos

Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.

MTI Tech

Amatőr hiba: úgy tűnik, hogy megvan, mi a gond a 3-as metróval

Amatőr szoftverhibák, a különböző informatikai rendszerek összehangolásának hiánya, illetve egy teljes szoftver hiánya állhat a felújított orosz metrók budapesti kálváriája mögött. Úgy tűnik, hogy sokat akartunk kevés pénzből, annak pedig általában káosz a vége.

Zelki Benjámin Itthon

3-as metró: nem véletlenül telt be a pohár a BKV-nál az elromlott vésznyitók miatt

Nem is állhattak volna forgalomba a 3-as metró felújított szerelvényei, ha nem működnek tökéletesen a vésznyitók – állítja a Metróért Egyesület. Márpedig a ma reggel a Nyugatinál elromlott szerelvényekből az utasok a vésznyitó segítségével is alig tudtak kikeveredni. De mi történik, ha a csak hellyel-közzel működő vésznyitókkal éppen valamilyen baleset miatt az alagútban ragadt metrón szembesülnek az utasok? Utánajártunk.

Zelki Benjámin Itthon

3-as metró: Az oroszok szerint a BKV baja, hogy az ajtókat nem tudják rendbe hozni

Már megint probléma van a felújított orosz metrókkal. Múlt héten mindkét oldalon kinyitotta az egyik szerelvény a megállóban az ajtajait, azóta ezt ugyan megoldották, de továbbra is nap mint nap előfordul, hogy kisebb ajtómizériák miatt ki kell szállítani az utasokat, és garázsba megy a forgalomból valamelyik régi-új orosz vonat.

Zelki Benjámin Itthon

Annyira jól halad a kormány buszgyártási stratégiája, hogy a BKV 17 éves buszokkal „fiatalít”

Használt, 15-17 éves Mercedes buszokat állít forgalomba a BKV, hogy javítson vészesen elöregedő buszállományán. A kormány ugyan sokat emlegeti, hogy elkötelezett a hazai buszgyártás fellendítésében, a szavakat egyelőre nem igazán követik tettek. A fővárosnak a metrópótlást is magának kell megoldania, pedig 150 új buszra volt érvényes tenderük – amit azonban rejtélyes körülmények között megakasztottak.

1 2 3 4 5 6 7
110
A címlapról ajánljuk