VIDEÓK
A ködfelhőzet miatt napközben is szürke marad az idő, a fokozott fényhiány negatív hatásainak elkerüléséhez érdemes néhány jótanácsot megfogadni – például azt, hogy fogyasszunk elég vitamint. Jó hír viszont, hogy az időjárási frontok szerdán is messze elkerülik Magyarországot.
Meteoklinika
2011. december 28., szerda, 09:21
Ötezer nő megvizsgálásával jutottak a kutatók arra a megfigyelésre, hogy télen négy év nyolc hónappal tűnik idősebbnek egy nő. A jelenség oka, hogy a szem alatti karikák jóval sötétebbek ebben az időszakban.
Medipress
2011. december 13., kedd, 12:45
Nem fejlődnek épségben azoknak a gyerekeknek az ütőerei, akiknek nem jut elégséges D-vitamin a szervezetébe. A meglepő és újszerű eredményt az Amerikai Szív Szövetség idei kongresszusán ismertették Kansas City Gyermekklinikájának orvosai.
MTI
2011. november 22., kedd, 08:06
Ha valakit szezonális depresszió gyötör, több természetes módszer is segíthet. Íme néhány.
Medipress
2011. november 16., szerda, 10:14
Nagyobb a D-vitamin-hiány kialakulásának kockázata azoknál, akik szteroidtartalmú gyógyszereket szednek - állapították meg tanulmányukban amerikai kutatók.
MTI
2011. október 28., péntek, 15:22
A D-vitamin aktiválja a szervezet tuberkulózisra adott immunválaszát, így nélkülözhetetlen a betegség legyőzésében - állapították meg amerikai kutatók.
MTI
2011. október 13., csütörtök, 11:46
A napon gyorsan leégő, világos bőrű embereknek szükségük lehet D-vitamin pótlásra – idézte brit kutatók megállapítását a BBC hírportálja.
MTI
2011. október 04., kedd, 16:49
A D-vitamin szedése csökkentheti a melanoma kialakulásának kockázatát azoknál a nőknél, akiknél korábban már más típusú bőrrákot diagnosztizáltak - közölték amerikai kutatók.
MTI
2011. június 28., kedd, 15:39
A fagylalt, a mélyhűtött joghurt és a jégkása kedvelt csemegék a hőségben, de táplálkozástani szempontból nem érnek túl sokat – állítják a szakemberek.
Medipress
2011. június 28., kedd, 11:49
Az elhízott tizenévesek körében gyakori a D-vitamin alacsony szintje - állapították meg tanulmányukban amerikai kutatók.
MTI
2011. május 06., péntek, 12:17
Kisebb a kockázata a szklerózis multiplex (SM) kialakulásának azoknál, akik több időt töltenek a napfényen, és magasabb vérükben a D-vitamin szintje - állapította meg ausztrál kutatók.
MTI
2011. február 08., kedd, 11:15
Az újszülöttek D-vitamin szintje előrejelzi a kisgyerekkorban előforduló légúti fertőzések kockázatát, de az asztma kifejlődésének kockázatával nem függ össze - állapították meg amerikai kutatók.
MTI
2010. december 27., hétfő, 18:05
A D-vitamin kétszáznál több gén működését befolyásolja, köztük olyanokét, amelyek a rák vagy az autoimmun betegségek kialakulásával függenek össze - állapította meg egy brit és kanadai szakemberekből álló kutatócsoport.
MTI
2010. augusztus 24., kedd, 14:14
Kulcsszerepet játszik a D-vitamin a védekezőképesség aktiválásában - mutatták ki a Koppenhágai Egyetem kutatói a Nature Immunology című folyóiratban megjelent tanulmányukban.
MTI
2010. március 08., hétfő, 11:25
A bőrráktól való félelem és emiatt a napozástól való ódzkodás a D-vitamin szint csökkenéséhez, így pedig hosszabb távon akár elbutuláshoz is vezethet - így összegezhető két új angliai tanulmány is, amelyet a Scientific American című tudományos lap idéz.
hvg.hu
2009. november 03., kedd, 14:27
Mivel egyre több tanulmány foglalkozik a D-vitamin hiányával, spanyol bőrgyógyászok felülvizsgálják a napozásról kialakított álláspontjukat.
hvg.hu
2009. október 28., szerda, 17:21
A tudomány eddigi állása szerint az Afrikából származó sötét bőrű ember azért fehéredett ki, mert egyoldalú, gabona alapú táplálkozása révén D-vitaminhiányban szenvedett. Csak a világos bőr teszi ugyanis lehetővé, hogy a nap UV-B sugárzása olyan mélyre hatoljon, hogy a szervezet maga is képes legyen előállítani a létfontosságú vitamint. Ezt az elméletet cáfolta most meg egy dél-afrikai kutató.
MTI
2009. augusztus 27., csütörtök, 11:22
A több napfény csökkenti a szívbetegségek és a diabétesz kockázatát idősebb korban azáltal, hogy segíti a D-vitamin termelődését - állítják brit kutatók a Diabetes Care című szakfolyóirat legutóbbi számában megjelent tanulmányukban.
MTI
2009. május 18., hétfő, 11:17
Hatékony lehet a D-vitamin a prosztatarák kezelésében egy Nagy-Britanniában lefolytatott kísérlet szerint.
MTI
2009. április 28., kedd, 10:19