Kanicsár Ádám András Élet+Stílus

Senki sem "igazi" nő vagy férfi

Néhány hónapja az interneten egy fiatal vlogger különleges üzenettel rukkolt elő: a kettő helyett több millió gender létezhet, sőt, mindenkinek sajátja van. Bár a videós blogger viccek középpontjába került, elgondolása érdekes kérdéseket vet fel. Hogyan alakult át napjainkban a gender? Valóban több millió létezhet? És mi lenne, ha egy sem lenne?

Bodnár Zsolt Kult

Ha nincs ez a négy lány, még mindig nem beszélnénk őszintén az Y generációról

Az évtized egyik legfontosabb, legbátrabb sorozata ért véget néhány napja: a Csajok (Girls) című HBO-széria hat évad után intett búcsút a valódi felnőtté válás küszöbén álló késő huszonévesek brooklyni kalandjainak. A megosztó sorozat hol a Szex és New York könnyedségét, hol Woody Allen legszellemesebb pillanatait idézte, de a vége felé közeledve egyre reálisabb képet mutatott a harminc körüli fiatalok égető problémáiról.

HVG Extra Business Business magazin

Nem jó felismerni, hogy csak porszemek vagyunk a gépezetben

Vannak már cégek vezető pozícióiban is, de ha nem menedzserek, akkor is a munkaerőpiac meghatározó szereplői az Y generáció tagjai, akik motivációikkal, terveikkel, igényeikkel alakítják a cégkultúrát. Három különböző történettel mutatjuk meg, mi a közös bennük, és milyen változatos utakra vihetnek az eltérő indíttatások.

hvg.hu Gazdaság

Nem csak pénzzel csábítanak – céges toborzási praktikák

A jó fizetés meghatározó, de nem az egyedüli lehetőség a vállalatok kezében, hogy megtartsák a jó szakembereket vagy, hogy egyáltalán betöltsék üres pozícióikat. A munkaerőhiányos környezetben a kutyabarát irodától a sörcsapon át az ingyen szállásig bármit bevetnek a munkavállalókért folyó küzdelemben.

F.B. Élet+Stílus

Ikonok és tabudöntögetők - Y-generációs bubisok

A buborékoktól csillogó év végén felmerülhet a kérdés, mit várunk a pezsgőtől? Klasszikus eleganciát, elképesztő mélységeket vagy éppenséggel játékosságot? Esetleg egzotikumot vagy inkább természetességet? A hangulatunktól, az alkalomtól függ-e vagy a divat, a trendek diktálják, mi kerül a poharunkba?

Hyundai

Inkább egyszer veszi meg drágábban, mint sokszor az olcsót

A sok megabittel száguldó technológiai fejlődés néhány évtized alatt teljesen átformálta a világot, és egy olyan új, tudatosabb generációt nevelt fel, amely merőben más szempontokat vesz figyelembe a vásárlási döntések meghozatalakor.

hvg.hu Tech

Na, ezért mondana fel a fiatalok 42%-a

Az Y generáció tagjainak elsöprő többsége az alapján is dönt leendő munkahelye kiválasztásáról, hogy milyen technikai eszközök vannak a környezetében. Ha az irodai környezet felszereltsége elavult, az rengeteg fiatal számára már elég indok lehet a felmondáshoz. Kínosnak tartják, ha otthon jobb eszközeik vannak, mint amit a munkahelyük megengedhet magának.

Hercsel Adél Kult

Felsőrendűnek tekintenek, mert fehér vagyok

Milyen, amikor Abu-Dzabin keresztülrepülve szóba elegyedsz a melletted ülő belga férfival, aki csirkehúst importál Thaiföldről, de most éppen Kambodzsába utazik adoptált fiához, akinek a szülei egy bányabalesetben haltak meg? Tapasztalatairól, élményeiről beszélgettünk a Borneón helyieknek angolt tanító, 26 éves Kóbor Andreával, a korábbi diáktüntetések egyik szervezőjével.

hvg.hu Itthon

Boldogtalan és közömbös a magyar Y-generáció

Magyarországon nem túl fényesek a kilátások: Kelet-Közép-Európát tekintve itt érzik magukat a legkevésbé boldognak a fiatalok – derült ki egy friss nemzetközi ifjúságkutatás eredményeiből.

Molnár Barbara Vállalat + Vezető

"Bezzeg a vénember otthonról nem dolgozik" - irodák és generációk

Egyre gyakoribb, hogy ugyanazon a munkahelyen akár öt különböző korosztály is együtt dolgozik. A pályakezdő fiatalok a Z generációhoz tartoznak, az ő alapvető élményük a 2008-as gazdasági világválság, míg nagyapáik még a második világháborúhoz teszik a nullpontot. Öt teljesen különböző embertípus dolgozik együtt, akik mást gondolnak a világról, a technológiáról, a munkáról, a karrierről – és úgy összességében az életről is.

Patyi Máté Kult

Eladják a gyerekkorunkat, és mi újra boldogan megvesszük

Bár még bizonyos mértékig a szülőkön csüngnek, az Y generáció tagjai a valaha élt legnagyobb vásárlóerővel bíró fiatalság. A jó esetben naphosszat beosztásban robotoló, esetleg munkanélküli fiatalnak kevés dolog adható el olyan biztosan, mint a saját gyerekkora. A trend általános és jól működik itthon is.

1 2

A címlapról ajánljuk