Zelki Benjámin Itthon

Annyira jól halad a kormány buszgyártási stratégiája, hogy a BKV 17 éves buszokkal „fiatalít”

Használt, 15-17 éves Mercedes buszokat állít forgalomba a BKV, hogy javítson vészesen elöregedő buszállományán. A kormány ugyan sokat emlegeti, hogy elkötelezett a hazai buszgyártás fellendítésében, a szavakat egyelőre nem igazán követik tettek. A fővárosnak a metrópótlást is magának kell megoldania, pedig 150 új buszra volt érvényes tenderük – amit azonban rejtélyes körülmények között megakasztottak.

MTI Vállalkozás

Jöhetnek az új magyar Mercedes buszok

Az első Mercedes Benz járóképes autóbuszalváz szerdán Spanyolországból megérkezett Debrecenbe, az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. telephelyére, ezzel megkezdődhet az autóbuszgyártás előkészülete a városban – közölte Kossa György, a holding vezérigazgatója.

Szabó Yvette Én és a Cégem

Kezd megvalósulni Varga álma, a nemzeti buszgyártás

Megint a magyar tulajdonú Kravtex nyert a Volán-társaságok buszbeszerzési tenderén. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter júniusban éppen a Kravtex új csarnokának avatásán jelentette be, hogy a kormány 30-35 milliárd forintos programot indít a nemzeti buszgyártás felélesztésére.

MTI Vállalkozás

Újfajta nyújtott buszokat kezdenek gyártani Magyarországon

Tizenhárom méteres, nyújtott szóló buszok gyártását kezdi meg a Kravtex-Kühne cégcsoport a nemzeti buszgyártási stratégia nyomán várható piaci lehetőségek reményében. Az új Credo buszok prototípusait idén decemberben, illetve jövő februárban mutatják be - közölte Szombath Imre, a társaság kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese.

Muck Tibor Gazdaság

Hogy lesz ebből évi 1200 magyar busz?

Már 2017-től évi ezer–ezerkétszáz autóbuszt kell gyártania a magyar iparnak a ma ismertetett kormányzati terv szerint. Tavaly alig több mint tizedennyi jött össze – más kérdés, hogy ez nem a gyártókon múlt.

MTI Gazdaság

Üzent Tarlósnak a magyar buszgyártók szövetségének elnöke

Folyamatos, évente fokozatosan növekvő megrendelésekre lenne szüksége a magyar buszgyártóknak, hogy helyt tudjanak állni a piacon, nem pedig hirtelen nagy volumenekre – mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön a köztévében.

HVG Gazdaság

Vegyünk nem létező magyar buszt?!

Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.

hvg.hu Itthon

Lázár: jön a nemzeti buszgyártás

A miniszterelnökséget vezető miniszter a 49. kormányinfón azt mondta, a kormány elfogadhatatlannak tartja a kényszerbetelepítést, és a pénzbüntetést is. A körmendi ellentmondás és a dunaújvárosi világítás nappali vizsgálata is terítéken volt, a buszgyártás tartópillér lesz.

Zelki Benjámin Vállalkozás

Magyar busz: királyok voltunk, ma hanyatlunk

Buszgyártásban egykor világelső volt Magyarország, az Ikarus 200-as sorozata máig a Földön legtöbbet eladott busztípus. Napjainkra viszont a hazai gyártók állami megrendelésekért állnak sorba, ám referenciáik hiánya, szegényes termékpalettájuk, illetve a sokszor kétes tenderkiírások miatt gyakran azokat is elbukják.

MTI Gazdaság

Buszgyártásról beszéltek Vargáék a mongolokkal

Magyarország stratégiai partnerként tekint Mongóliára és részt kíván venni a mongol fejlesztési programokban – közölte Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki az Orbán Viktor miniszterelnök vezette delegáció tagjaként a magyar-mongol gazdasági együttműködés fejlesztési lehetőségeiről tárgyalt Ulánbátorban.

hvg.hu Flotta

Kiröhögték az első pesti csuklós buszt, mégis jól működött

Valóságos tákolmány volt az első csuklós busz Budapesten, még dömperalkatrész is volt benne, ennek ellenére 35 ezer kilométert futott minden különösebb gond nélkül. Éppen 55 évvel ezelőtt utazhattak vele először az utasok. Akár 130-an is felfértek rá – idézi fel a Magyar Nemzet.

1 2 3

A címlapról ajánljuk