Szaszkó Mariann Vállalkozás

A „Made in Hungary” címkétől a világsikerig

Tavaly került be Sándor Szandra divattervező cége, a hasonló nevű márkát gyártó és forgalmazó Nanushka Kft. az OTP Bank kockázatitőke társaságának, a PortfoLion Zrt-nek a befektetési portfóliójába. Az akkor még inkább csak családi vállalkozásnak tekinthető Nanushka számára mindez 1,6 millió dolláros, kétütemű tőkeemelést és 1 millió dolláros tulajdonosi hitelkeretet jelentett. Megpróbáltunk utánajárni, mire jutottak egy év alatt a támogatással.

Molnár Csaba Vállalkozás

A filmezést hagyta ott a magyar földért az angol ökoveterán

Egy egyetemi munkaszerződés és magyar felesége hozta 1995-ben Gödöllőre az angol Matthew Hayes-t, aki a magyarországi biokertészet egyik úttörője lett. Tizenöt évvel később már saját földjén gazdálkodva újfajta, közösségi értékesítési rendszert dolgozott ki, aminek révén nemcsak a tehetősebbek kiváltsága az ökológiai szempontból tiszta élelmiszerek megvásárlása. Egy jellegzetes arc a magyar ökokertészeti szférából, aki feltehetően végleg itt marad.

Szabó M. István Vállalkozás

Vége a jóléti intézménynek, a többi csak duma

Több humorista is elhagyta az elmúlt hetekben a stand up comedyt nálunk meghonosító Dumaszínházat, mely egy kávéházi ernyőszervezetből mára közel nyolcszázmillió forintos éves büdzsével dolgozó nagyüzemmé fejlődött. A Godot-ból indult sikertörténetet az alapítók szerint csak úgy írhatták tovább, ha működtetési modellt váltanak. És már célkeresztben az újabb tematika: az improvizációs színház.

Szabó M. István Vállalkozás

Nemzeti mozgalom lehet a csikkgyűjtés

Egytonnányi csokipapír a kuka helyett egy magyar származású vállalkozó újrahasznosítással foglalkozó cégéhez került, a környezettudatos gondolkodáshoz vezető gyűjtési modellel ráadásul még zsebpénzt is lehet keresni. A TerraCycle idehaza a csoki-, illetve chipscsomagolás gyűjtése után a csikkprojektet is sínre tette, a különféle hulladékokból olcsó granulátum és trágya készül.

Szaszkó Mariann Vállalkozás

Poharas levessel a streetfood-hullám tetején

Főnököt nem akartak, de a vendéglátásban látták a jövőt, pénzük sem nagyon volt, ellenben komoly tapasztalatokat szereztek már diákkorukban – két frissen végzett főiskolásnak sikerült meglovagolnia a streetfood-hullámot, és a helyeik, a Leves., a Pasta. és a legújabb, a Desszert. mára a város legmenőbb helyeivé lettek.

Nagy Emese Vállalkozás

Egy sörforradalmár élete - A Sörapu Tourstól a Keserű mézig

Nem volt jó gyerek, kirúgták a gimnáziumból, és a lakhelyéhez legközelebbi szakmunkásképzőben kezdett el tanulni. Sörfőzést. A szakmában ma már csak Sörapuként emlegetett Gyenge Zsolt az ország egyik legjobbjának tartott Fóti Kézműves Sörfőzde tulajdonosa, egy népszerűségi listán az első öt hazai gourmand sör közül négy az övé.

Szabó M. István Vállalkozás

Forradalom a fűszertartóban: Nem csak a vegeta

Az élelmiszerláncok kínálatában jó, ha 40-50 féle fűszer található. A Fűszerész nevű dunabogdányi vállalkozás azonban szeretné megismertetni a magyar felhasználókkal a minél teljesebb univerzumot.

Molnár Csaba Vállalkozás

Miskolctól a világhírig – kilenc kerékpárral

A világhír kapujába érkezett egy igazi garázsvállalkozás. A puritán módon működő, de kifejezetten exkluzív terméket, testre szabott, kézzel készített, számozott kerékpárokat gyártó magyar manufaktúra, a Merényi Bicycles a szakmai sikereket éppen most aratja le a brit piacon. Az igazi áttöréshez azonban fejleszteni kellene, de a reklámszakmából érkezett bicikliépítészek csak óvatosan vonnak be külső tőkét.

Szabó M. István Vállalkozás

"Egyszerűen kidobták, nekem viszont jó üzletnek tűnt"

Egymást érik a használtruha-üzletek a városban, a second hand modellnek azonban nem feltétlenül kell a divatiparra koncentrálnia. A ráckevei Szépséghibás Áruk Boltja leselejtezett építkezési és barkácskellékeket, új vagy újszerű állapotban lévő működőképes háztartási gépeket kínál nyomott áron a lelkes közönségének. Egy ingatlanos találta ezt a menekülési útvonalat magának, miután bedőlt a teljes építőipari szektor.

Molnár Csaba Vállalkozás

Nem disznóval túr a szarvasgombavadász

Fekete gyémánt. Így nevezik azt a fűszert, amiről sokan nem is tudják, hogy „csak” ízesítésre való, és aminek a világpiacán Magyarország szuperhatalom. Az áráról legendák keringenek, pedig nem is a legdrágább fűszer. Szarvasgombából tényleg kevés van, ebben valóban hasonlít a gyémánthoz. És hogy a piacra rámozdult az üzleti alvilág.

Szabó M. István Vállalkozás

"Ha a pénz túl fontossá válik, megváltozik az életünk"

A történetük romantikus filmekbe illő: egy kiugrott festő és egy gyakorló artista pénzt csinál abból, hogy "megadja a szavaknak azt a környezetet, amit megérdemelnek". Az egyedi füzeteket és naplókat gyártó duónak lassan el kell döntenie: hobbi vagy vállalkozás, amit építettek. A kereslet ugyanis nő a Deluxe Dollz-termékekre, a működés azonban a jelenlegi keretek között nem igazán fenntartható. Tanmese hobbikreatívoknak.

Molnár Csaba Vállalkozás

Hogy lett egy magyar régész "olívasztár" Spanyolországban?

Egy kiugrott pomázi régész azt vette a fejébe, hogy az átlagos vásárlónak is elérhetővé teszi a minőségi olívaolajat. Azt mondja, fontos a pénz, de a fő cél mégis ennek a kultúrának az elterjesztése. Apósával hét éve kezdte, kicsiben dolgozik, de már elérte a növekedési kényszer, ezt a helyzetet pedig jóformán megoldhatatlannak érzi.

Bódisz Attila Vállalkozás

Rajztanárból méhész: Aki a nagymamáját is mézzel tartósítja

Divatba jöttek a kézműves élelmiszerek, pedig a legkívánatosabb jelző fogyasztói szempontból a korrekt lenne. Ha az ember mézet akar vásárolni, a legjobb, amit tehet, hogy felkeres egy közeli helyi méhészetet. A 27 éves Tepliczky Balázs rajzszakos diplomáját cserélte fel a kaptárakra, és fogott a neve alatt márkaépítésbe.

Varga Szabolcs Vállalkozás

Lakásétterem: "Addig csinálja az ember, amíg örömet okoz"

Különleges gasztronómiai élményt kínálnak a lakáséttermek, melyek már vidéki nagyvárosokban is megjelentek. Lehetetlen belőlük meggazdagodni, de szerelemből működtetni vagy imázsépítésre használni elsőrangú. Működésük erősen súrolja a legális kereteket, ezért ellátogatni egy ilyen helyre olykor nem nélkülöz konspiratív elemeket.

Molnár Csaba Vállalkozás

Jacques Liszt: nagybanki ügyvédből belvárosi csúcspék

Tavaly szeptember óta egészen nagyszerű dolgokat állítanak elő a budapesti belváros egy kisebb hoteljének aljában, a biztató nevű Jacques Liszt felsőkategóriás kézműves pékségben. Az üzletbe betérők közül azonban vélhetően kevesen tudják, hogy a magyar és olasz sütőipari csodákat éjszakáról éjszakára egy kiugrott nagybanki jogász, egy művészettörténész és egy történész készíti – saját kezűleg. Ott voltunk, láttuk, kipróbáltuk.

Csörgő László Vállalkozás

Ugrottak egyet a sötétbe, és bejött nekik – interjú a Bónusz Brigád alapítóival

Egy szlovákiai magyar exújságíró és egy Amerikából hazatért forgatókönyvíró gondolt egyet, s két és fél évvel ezelőtt átírta az internetes kereskedelem és marketing hazai gyakorlatát. Mindketten 19-re húztak lapot, amikor kiléptek volt munkahelyükről, de végül összejött nekik a legnagyobb hazai közösségi vásárlói oldal. Ők a Bónusz Brigád alapítói.

hvg.hu Gazdaság

Írj egy emailt és elmosogatok helyetted!

Túl sok, mindig veszekedtek rajta, nincs miből enned? Elmosom helyetted! Nem folyatom a csapot és még dumálhatunk is közben – ezzel állt elő egy harmincas évei elején járó magyar férfi a Facebookon, és a jelek szerint az ötlet működik. Sorjáznak az igények és szaporodnak a potenciális munkatársak. A kezdeményező szerint viszont ez nem üzlet, és nem is lehetne az.

Szabó M. István Vállalkozás

Gilisztaürülékből milliárdok

A Forbes a világ legégetőbb problémáival küzdő vállalkozók elitjébe sorolja Tom Szaky magyar származású vállalkozót, aki vallja: a csokipapír, a chipses zacskó, a kávés kapszula, de még a cigarettahamu is újrahasznosítható, sőt potenciális pénzkereseti forrás. Minden a kóláspalackba töltött gilisztaürülékkel kezdődött. Interjú a TerraCycle alapítójával.

Csörgő László Vállalkozás

A Szentkirályi titka az, hogy nincs titok – interjú Balogh Leventével

A Szentkirályi tulajdonosát az egyik legsikeresebb üzletembernek tartják a régióban, „vízkirálynak” is nevezik. Balogh Levente még mindig családi vállalkozásként tekint a cégre, amelynek árbevétele 6 milliárd forint fölé kúszott, éves szinten több mint 200 millió liter ásványvizet forgalmaz, és ezzel piacvezetőnek számít a multinacionális cégekkel is telített hazai piacon. A tulajdonos ügyvezető szerint nincs titok, csak a kitartás, a hitelesség, és a minőség számít.

1 2 3 4 5 6 7 8

A címlapról ajánljuk