VIDEÓK
Összefüggést találtak japán kutatók az E-vitamin szedése és a csontritkulás között egérkísérletekben. Ha a vitamint az emberi táplálékkiegészítőkben található E-vitamin mennyiségének megfelelő dózisban adagolták, az egereknél csontvesztés jelentkezett.
MTI
2012. március 05., hétfő, 10:34
Bár több millió ember szed napi rendszerességgel gyógyszereket, csak kevesen figyelnek oda arra, mikor veszik be orvosságaikat.
Medipress
2012. március 01., csütörtök, 10:11
A szájszárazságban szenvedő, változó korban lévő nőknél magasabb a csontritkulás kockázata egy új tanulmány szerint, ami a Menopause folyóiratban jelent meg.
Medipress
2011. december 22., csütörtök, 20:31
Csaknem minden tizedik magyar oszteoporózisban szenved, és a betegség következtében évente százezer csonttörés következik be Magyarországon.
MTI
2011. október 19., szerda, 12:48
Szakmai előadásokat hallhat a közönség a csontritkulás (oszteoporózis) világnapja alkalmából vasárnap a Margitszigeten.
MTI
2011. október 14., péntek, 22:05
Sokak számára a reggel elképzelhetetlen kávé nélkül. Immádjuk a koffeint, a világszerte több mint 63 növényfajta levelében, magjában és gyümölcsében természetesen előforduló alkaloidot. Milyen kockázatokkal jár azonban a reggeli és az ebéd utáni eszpresszó élvezete? És mi az, amit rosszul tudunk? Összegyűjtöttük.
Medipress
2011. május 09., hétfő, 11:59
Évek óta alkalmazzák világszerte kóros csontritkulás ellen az úgynevezett biszfoszfonátokat. Néhány esetben azonban maga az ellene alkalmazott gyógyszer is atípusos combtörést idézhet elő.
MTI
2011. április 15., péntek, 20:28
A kávé legális drog. Mérsékelt fogyasztása azonban – 300 mg/nap, ez három csészényi italnak felel meg – része lehet az egészséges, kiegyensúlyozott életmódnak, ha kávéivást semmilyen egyéb, orvosi indok nem korlátozza.
hvg.hu
2010. november 02., kedd, 21:57
Ritkán a combnyaktörés szokatlan formájához vezetnek egy olyan gyógyszercsoport tagjai, amelyeket főként csonttörések megelőzésére használnak világszerte - állapították meg amerikai kutatók, akik megfigyeléseiket a Journal of Bone and Mineral Research című szakfolyóiratban jelentették meg.
3 hozzászólás
MTI
2010. október 31., vasárnap, 15:39
Magyarországon legalább 900 ezer embert érint az oszteoporózis, holott napi két pohár tejjel már hatékonyan lehetne védekezni a csontritkulás ellen.
MTI
2010. október 19., kedd, 09:45
Azok az emberi őssejtek, amelyek - a súlytalanság állapotához hasonlóan - egy pörgő edényben növekedtek, jelentősen eltérnek a földi, normál körülmények között fejlődő társaiktól - állapította meg egy friss kutatás. Mindez a Discovery News szerint megkérdőjelezi annak a kivitelezhetőségét, hogy hosszú távú űrutazásokat tegyenek az emberek - legalábbis gravitációs mező nélkül.
Szóljon hozzá
hvg.hu
2010. május 10., hétfő, 17:30
A sörivás, különösen a világos sör fogyasztása erősíti a csontokat, segíti, hogy ne törjenek el - állapította meg a Kaliforniai Egyetem kutatóinak tanulmánya.
MTI
2010. február 08., hétfő, 17:55
A egészséges csontállomány megőrzése kora gyermekkortól életünk végéig kiemelt feladat. Leegyszerűsítve, nincs is más teendőnk, mint egészségesen táplálkozni és rendszeresen mozogni, a néma járványként emlegetett csontritkulás ugyanis az esetek zömében megelőzhető.
hvg.hu
2009. október 21., szerda, 19:55
A mértékletesen söröző nők csontsűrűségi eredményei jobbak, mint azoké, akik nem isznak - állítják spanyol kutatók.
MTI
2009. augusztus 17., hétfő, 20:15