VIDEÓK
A koszorúér-betegség nem egyetlen kórokozó következménye, kifejlődésében sok kockázati tényező játszik szerepet, és minél több rizikófaktor működik, annál nagyobb a betegség kialakulásának esélye. Egy hatalmas vizsgálat most azzal a meglepő eredménnyel zárult, hogy az első szívinfarktus következtében kórházba kerülő betegek túlélési esélye annál jobb, minél több kockázati tényező található a kórelőzményükben.
MTI
2011. november 24., csütörtök, 08:08
Infarktus okozta Albert Flóriánnak, az egyetlen magyar aranylabdás labdarúgónak a halálát hétfőn hajnalban.
MTI
2011. október 31., hétfő, 15:14
Az MTK veterán csapatának keddi meccsén a pályán esett össze a csapat egykori klasszisa, Kovács Béla, akit a klinikai halál állapotából kellett újraéleszteni.
hvg.hu
2011. október 26., szerda, 09:32
Az Egészségügyi Világszervezet statisztikája szerint világszerte legalább 20 millió ember marad életben szívroham vagy agyi katasztrófa után, de életük minősége legtöbbször továbbra is rossz, ráadásul sokféle és drága kezelést igényelnek. Ha sikerülne infarktust követően az elhalt szívizomsejteket pótolni, a szívgyógyászati ellátás lehetőségei alapvetően megváltoznának.
MTI
2011. október 25., kedd, 08:09
A számítógép-tudomány segít azonosítani a szívroham halálos kockázatait a paciensek állapotának sokkal alaposabb elemzésével. A megfelelő kezelés kiválasztása pedig javítja a túlélési esélyeket – a Massachusetts Institute of Technology (MIT) friss tanulmánya szerint.
hvg.hu
2011. október 19., szerda, 20:07
Régóta és általánosan ismert tény, hogy a sörhas, a zsíros pocak a szívroham egyik kockázati tényezője, de japán kutatók új vizsgálata szerint a szívet burkoló hártya elzsírosodása is az infarktus veszélyére utal. Ken Harada és munkatársainak tanulmányát az American Journal of Cardiology közölte.
MTI
2011. szeptember 15., csütörtök, 10:54
Szív-és érrendszeri betegségben halnak meg manapság legtöbben világszerte, a legújabb statisztikák azt mutatják, hogy ennek megjelenési formája döntően a nemzeti össztermék nagyságától függ. Amerikai kutatók következtetéseiket az Egészségügy Világszervezet (WHO) és a Világbank adataiból vonták le.
MTI
2011. július 23., szombat, 16:04
Egy antitestet tartalmazó injekció több mint 60 százalékkal csökkenti a szív és az agy károsodását infarktus után - számolt be brit tudósok eredményéről a The Daily Telegraph című napilap internetes kiadása hétfőn.
MTI
2011. április 19., kedd, 11:11
Ma már valamennyi iparilag fejlett országban szív- és érrendszeri betegségben hal meg a legtöbb nő, ám erről kevesen tudnak és még kevesebben tesznek ellene. Amerikai kutatók szerint azonban a "pirosruhás kampány" sokat segített a szívinfarktus gyakoriságának csökkentésében.
MTI
2011. április 12., kedd, 08:28
Már megint egy félrevezető körlevél, amely újszerű megközelítésben vizsgálja az étkezést és a folyadékfogyasztást. Arra buzdít ugyanis, hogy hideg víz helyett inkább meleget igyunk, megelőzve ezzel az infarktus kialakulását. A levél valóságtartalmát a Snopes.com városi legendákkal foglalkozó oldal is megkérdőjelezte.
hvg.hu
2011. április 11., hétfő, 14:29
Édes István kardiológusprofesszor szerint a magyar egészségügy legnagyobb eredménye, hogy az elmúlt két évtizedben 30 százalékról 10 százalék alá csökkent az akut infarktusban elhunytak aránya.
2011. március 03., csütörtök, 15:08
Szívinfarktus után az első hónapokban gyakoribb a hirtelen szívhalál, de ennek oka legtöbbször más, mint eddig hittük. Egy nagy vizsgálat váratlan eredményét a szívgyógyászati világlap, a Circulation közölte.
MTI
2010. december 04., szombat, 16:04
A fogamzásgátló önmagában védhet az infarktus ellen, a dohányzással együtt viszont többszörösére növeli az infarktus, a trombózis vagy a tüdőembólia kockázatát.
Hírszerző/FH
2010. november 29., hétfő, 20:23
A heveny szívinfarktus miatt őrzőszobába szállított betegek gyakran a panaszok kezdete után két óránál is később kerülnek kórházba - derült ki egy amerikai felmérésből.
MTI
2010. november 26., péntek, 08:16
Bár mostanában divat a folsav tartalmú táplálék-kiegészítő készítmények szedése, az új vizsgálatok azt jelzik, hogy ennek nincs semmi előnye, viszont lehetnek hátrányai – olvasható a Hiszed, mi? blogon.
hvg.hu
2010. augusztus 22., vasárnap, 09:50
Angliában, ahol a teát hagyományosan tejjel isszák, annak idején nagy felhördülést váltott ki az a tudományos eredmény, hogy a teához öntött tej "kikapcsolja" a kedvelt ital szívet és érrendszert gyógyító hatását, ráadásul most ezt újabb vizsgálatok meg is erősítik. Európában viszont sokan lelkendezve fogadták a Journal of Nutrition új vizsgálati tanulmányát, amely szerint a kávé feketén vagy tejjel egyaránt jót tesz az egészségnek.
MTI
2010. május 03., hétfő, 11:45
Magyarországon az utóbbi évtizedekben mérhetően csökkent a szív- és érrendszeri halálozások, ezen belül a szívinfarktusos halálestek száma - közölte Czuriga István címzetes egyetemi docens, a debreceni kardiológiai szakrendelés vezetője, a 15. alkalommal megrendezett kardiológiai napok helyszínén.
MTI
2010. március 05., péntek, 18:32
A koszorúér-elzáródás következtében kialakuló szívizomelhalás után fokozott az életveszélyes szívritmuszavarok kockázata, ezért évek óta sok beteg bőre alá beültetnek parányi defibrillátort, amely másodperceken belül hatékonyan működésbe lép. Egy évek óta folytatott vizsgálat adatai azt mutatták, hogy ez a beavatkozás nem javítja mérhetően az infarktus utáni kezelés eredményeit.
hvg.hu
2009. október 08., csütörtök, 08:34
Saját szívéből kivett, majd szövettenyészetben szaporított sejteket kapott egy szívinfarktuson átesett beteg, a sejtekből várhatóan olyan izomsejtek keletkeznek, amelyek pótolják az infarktus következtében elhalt szívizomzatot.
MTI
2009. augusztus 14., péntek, 17:08