hvg.hu Gazdaság

Soros véleménycikkben is nekiment a Facebooknak és a Google-nek

Kaszinókhoz hasonlította a közösségi oldalakat Soros György egy friss véleménycikkében. Szerinte a legnagyobb internetes cégek becsapják a felhasználókat, és a hajdan innovatív cégek már a fejlődés akadályaivá váltak. Név szerint említette itt a Facebookot és a Google-t, amelyek Davosban is nyíltan kritizált már.

Illényi Balázs Tech

Egyre többen vetik fel, és nem is akárkik: lájk = kokain?

Függőséget okozhat a közösségi média – ismerik el immár a techvilág prominensei közül is többen. Kutatók ennél is szélesebb körű veszélyre figyelmeztetnek: terjednek az internethez és az új technológiákhoz köthető viselkedési addikciók.

hvg.hu Tech

Soros György: A Facebook és a Google fenyegetést jelent a társadalomra

Globális problémaként értékelte Soros György a közösségi média, de különösen a Facebook monopolista viselkedését, amely az üzletember szerint komoly fenyegetést jelent társadalmunkra nézve. Erről a davosi világgazdasági fórumon beszélt a magyar származású milliárdos.

hvg.hu Tech

Orbán ehhez mit szólna? Macron igazi csodafegyvert vet be az interneten

Egyszerű, de hatásosnak tűnő ötlettel lépne fel a közösségi médiában terjedő, kártékony álhírek ellen Emmanuel Macron: a francia kormányfő egyszerűen blokkoltatna bizonyos weboldalakat választások idején, szükség esetén pedig más eszközökhöz is folyamodna a szerinte a demokrácia védelmében tett lépéssel. Csakhogy a törvénytervezet olyan eszközt ad a kormány kezébe, mellyel később elnémíthatja az ellenzéki hangokat is – épp a legkényesebb időszakban.

Balogh Csaba Tech

Trumpnál elpattant valami, őrült menetbe kezdett a neten

Nem úgy használom a közösségi médiát, mint egy elnök – hanem mint egy modern elnök – foglalta össze a Twitteren újmédia-használati szokásait Donald Trump, aki a korábbinál is érdekesebb politikai kommunikációs fogásokat vetett be az elmúlt napokban.

Hercsel Adél Gazdaság

Feminista reklámok: "Ki tud azonosulni a pucsító nővel?"

A reklámszakmának váltania kell, ha tényleg meg akarja érteni a nőket, sőt épp egy új korszak kezdetén állunk: szexizmussal és a nők tárgyiasításával ma már egyre kevésbé lehet bármit eladni. Főként az Y és a Z generáció várja el a márkáktól, hogy a profiton túl társadalmi hasznot is hajtsanak, közös ügyeinkben hitelesen szerepet vállaljanak. Nem véletlenül hódít a femvertising.

MTI Világ

A britek büntetnék a szégyenteljesen lassú Facebookot és társait

A legnagyobb közösségi médiaportálok "szégyenletesen lassan" reagálnak a felületeiken megjelenő illegális és veszélyes tartalmakra, és még a gyerekekről készült szexuális tartalmú felvételeknek, vagy a terrorszervezetek nyíltan toborzó célú posztjainak eltávolítása is túl sokáig tart - olvasható a brit parlament alsóházának belügyi bizottsága által összeállított, hétfőn ismertetett tanulmányban.

1 2 3 4 5 6 7
11

A címlapról ajánljuk