Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ CÍMKE \

KALCIUM

Bőrcsontokban tárolták a kalciumot és a foszfort a dinoszauruszok

Az úgynevezett "bőrcsontokban" tárolták a létfontosságú ásványokat - kalciumot és foszfort - a nagytestű dinoszauruszok, ezek a készletek segítették a hatalmas lények túlélését, és kicsinyeik kihordását kedvezőtlen körülmények között - vélik kanadai paleontológusok, akik tanulmányukat a Nature Communications című folyóiratban tették közzé.

szerző MTI idő 2011. november 29., kedd, 20:49

Túl sok kalcium nem teszi erősebbé a csontokat

A lehető legkevesebb kalciumot fogyasztó, korosodó nők csontja törik a leggyakrabban, ám a kalciumadag emelése bizonyos szint fölé már nem csökkenti a kockázatot - mutatta ki svéd kutatók vizsgálata, amelynek eredményeit a British Medical Journal közölte.

szerző MTI idő 2011. június 04., szombat, 10:56

Növelheti a szívroham kockázatát a kalcium szedése

Az időskori csontritkulás kezelésére sokféle kalciumtartalmú gyógyszert, táplálékkiegészítőt hoztak forgalomba, de a legújabb adatok arra utalnak, hogy az ezekben lévő kalcium a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növelése szempontjából nagyobb veszélyt jelent, mint amennyit az oszteoporózis mérséklésében segít - állítják új-zélandi kutatók.

szerző MTI idő 2011. február 23., szerda, 08:50

Bizonyították, a tej segíthet a fogyásban

Nemcsak hogy nem hizlal, de mozgás és aktív életmód mellett fogyaszt is a tej – derül ki Stuart M. Phillips, a kanadai Ontarióban található McMaster University professzorának és munkatársainak a Medicine & Science in Sports and Exercise című szaklapban publikált kutatásából.

szerző hvg.hu idő 2011. február 14., hétfő, 15:09

Szívinfarktus-veszélyt okoznak a kalciumos tabletták

A csontok egészsége érdekében már az emberi élet kezdetétől szükséges a megfelelő mennyiségű kalciumbevitel, ám új-zélandi kutatók szerint a kalciumot tartalmazó táplálékkiegészítők fokozzák a szívinfarktus veszélyét.

szerző MTI idő 2011. január 07., péntek, 10:06

Tények és tévhitek a kávéról

A kávé legális drog. Mérsékelt fogyasztása azonban – 300 mg/nap, ez három csészényi italnak felel meg – része lehet az egészséges, kiegyensúlyozott életmódnak, ha kávéivást semmilyen egyéb, orvosi indok nem korlátozza.

szerző hvg.hu idő 2010. november 02., kedd, 21:57

A kalciumban gazdag galaxisok titka

Egy öt évvel ezelőtt felfedezett szupernóváról megállapították az amerikai és izraeli tudósok, hogy igen gazdag kalciumban, és egy új szupernóva-osztályba tartozhat.

szerző MTI idő 2010. május 20., csütörtök, 15:10

Megtalálták a 117-es elemet

Amerikai és orosz fizikusok megtalálták a periódusos rendszer 117. rendszámú elemét. Ez azt jelenti, hogy a 2006-ban felfedezett 118-as előtti elem létezését is sikerült igazolni - írja a New York Times.

komment 1 hozzászólás szerző hvg.hu idő 2010. április 07., szerda, 17:35

Mi az igazság a tejről? Megpróbáltuk kideríteni

A tej az első táplálékunk, és később is az egyik legjobb kalciumforrás. A nyerstej egészséges és több benne a tápanyag, mint pasztörizált, homogénezett névrokonában. A fehér ital fogyasztása számos betegség kialakulásáért felelős. Ez csupán három olyan ellentmondásos megállapítás, amelyet a leggyakrabban hangoztatnak a tejfogyasztás kapcsán. Kik és miért mondják, illetve mennyi valóságtartalma lehet e kijelentéseknek? Ütköztettük az álláspontokat.

szerző hvg.hu idő 2010. március 31., szerda, 20:16

Megjelent a szupergyümölcs, jóval több benne a C-vitamin

Az Egyesült Királyság piacain árulni kezdtek egy olyan afrikai gyümölcsöt, amely háromszor annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs, és kétszer annyi kalciumot, mint a tej.

szerző hvg.hu idő 2010. január 07., csütörtök, 11:38

Mennyi tejre van szükségünk?

Az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás része a naponta elfogyasztott fél liter tej vagy kalciumtartalmában ennek megfelelő tejtermék. A tej világnapja alkalmából ezen a héten ízletes és tápláló italunkról, a tejről ejtünk néhány szót, illetve különleges tejes recepteket ajánlunk.

szerző hvg.hu idő 2009. május 28., csütörtök, 05:55

VIDEÓK
további videók »
HIRDETÉS
HVG Vallalkozas

    Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

    X