VIDEÓK
A piacvezető energiaital-gyártó jó hírnevének megsértése miatt kért jogorvoslatot, a bíróság pedig a Hell Energy-nek adott igazat, azaz helytállóan kommunikált a cég energiaitalának összetételéről.
hvg.hu
3 órája
A nap ultraibolya sugárzása által okozott rosszindulatú, daganatos elváltozások miatt sokan már nem is mernek napozni, vagy csak különféle óvintézkedések mellett. Amerikai kutatók állatkísérletei azt jelzik, hogy a rendszeres mozgással párosuló koffein fogyasztásával a bőrrák kockázata jelentősen csökkenthető.
MTI
2012. április 16., hétfő, 14:49
A rendszeres kávéfogyasztás csökkentheti az Alzheimer-kór kockázatát, mert magasan tartja a vér koffeinszintjét. Kutatók idős embereket követtek nyomon négy éven át. Kiderült, hogy akiknél a legmagasabbnak bizonyult a stimuláns szer szintje a vérben, azoknál ritkábban alakult ki az értelmi leépüléssel járó betegség.
Medipress
2012. március 27., kedd, 11:07
A zöld tea kiválóan helyettesítheti a kávét és jótékony hatása van az egészségre.
hvg.hu
2012. március 13., kedd, 10:00
Egy új kutatás azt mutatja, hogy a koffein napközben felélénkít, éjszaka viszont megnehezíti az elalvást – kivéve persze azokat, akik eleve későn fekszenek.
Medipress
2012. március 07., szerda, 13:56
Az energiaitalt kipróbálók több mint harmada 11-12 éves kora között fogyasztott először a termékből, míg 10 százalékuk már 6-8 éves korában megtette ezt. Az ÁNTSZ felmérést készített a témában.
hvg.hu
2012. március 05., hétfő, 17:58
Valóban ártalmatlan serkentőszer a reggeli kávénk, illetve tényleg az a legegészségesebb, ha hozzá teljes kiőrlésű pékárut fogyasztunk? Arról nem beszélve, hogy lobogó vízben főzzük-e meg a tojást. A Száz kémiai mítosz című könyvből szemezgettünk, amely tévhiteket, félremagyarázásokat tisztáz.
hvg.hu
2012. február 21., kedd, 21:42
A Harvard Egyetem egyik professzora új csodafegyvert fejlesztett ki fáradtság ellen, így könnyen lehet, hogy az általa feltalált, rúzs méretű tubus, amelyből egy pillanat alatt magunkba szippanthatjuk a szükséges koffeinmennyiséget, hamarosan lesöpri a porondról az olyan jól bevált élénkítőszereket, mint a kávé vagy az energiaitalok.
Medipress
2012. február 14., kedd, 10:59
Minden huszadik egyetemista használ gyógyszert teljesítményfokozásra - derül ki egy német kutatásból. A diákok a legkülönbözőbb pirulákat szedik be agyuk doppingolására.
MTI
2012. január 31., kedd, 06:58
Ausztrál kutatók sürgetik, hogy tegyenek egészségügyi figyelmeztetéseket a koffeintartalmú energiaitalokra, mert sokan rosszul lettek az ilyen termékektől.
MTI
2012. január 16., hétfő, 15:05
Hiába figyelünk oda a bőrünk szépségére, ha olyan mindennapos rossz szokásokkal, mint például a rendszeres kávézás, elrontjuk az eredményt. Egy New York-i bőrgyógyász, Deborah Wattenberg összegyűjtött néhány tanácsot, hogyan óvjuk bőrünket.
Medipress
2011. december 01., csütörtök, 10:09
A felszíni vizek koffeintartalma figyelmeztetheti a hatóságokat arra, hogy szennyvíz került ki a szabadba a tisztítókból vagy más úton - idézte kanadai kutatók megállapítását a LiveScience című ismeretterjesztő portál.
MTI
2011. november 29., kedd, 12:52
A kanadai kormány szigorúan korlátozza az országban értékesített energiaitalok koffeintartalmát, de nem minősíti azokat kizárólag gyógyszertárban kapható, serkentőszert tartalmazó termékeknek.
MTI
2011. október 07., péntek, 12:42
Íme, egy jó hír a megrögzött koffeinfüggőknek – a legújabb kutatások szerint napi 2-4 csésze kávé elfogyasztása jelentősen csökkentheti az agyvérzés kialakulásának esélyét.
Medipress
2011. szeptember 26., hétfő, 13:04
Sokan egy csésze kávétól ébredünk fel reggelente, legalábbis ezt feltételezzük, pedig egy tanulmány szerint ez inkább az elvárásunkon múlik - idézte pénteken a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása.
MTI
2011. szeptember 02., péntek, 21:19
Ha elmarad a pihentető alvás, máris jön a fáradtság, az ingerlékenység, sőt a teljesítményünk is romlik. Előfordul, hogy elég néhány rossz beidegződést, szokást elhagyni, ám ha az alvászavar már állandósult, nem árt kideríteni az okát.
hvg.hu
2011. augusztus 30., kedd, 12:20
A koffein védelmet nyújt bizonyos bőrrákfajták ellen – bizonyította be egy egereken végzett kutatás, amely molekuláris okokkal magyarázza meg a jelenséget.
MTI
2011. augusztus 16., kedd, 18:04
A koffein jó a ráncok ellen. A szem környékének vékony bőre kedvez a ráncok kialakulásának, és általában harmincéves kor körül meg is jelennek a mimikai ráncok. De azért, hogy az apró vonalakból ne legyenek mély árkok, mi magunk is sokat tehetünk.
hvg.hu
2011. június 29., szerda, 15:08
A tudósok arra figyelmeztetnek, hogy a túl sok kávéfogyasztás hallucinációhoz is vezethet. Akár már napi öt csésze fekete esetében tapasztalhatjuk, hogy valójában nem létező hangokat hallunk.
Medipress
2011. június 10., péntek, 13:54
A fokozott koffeinfogyasztás negatívan befolyásolhatja a várva várt gyermekáldást. Az élénkítő hatásáról ismert anyag ugyanis a petevezetékekben fékezi az izmok összehúzódását, ezáltal akadályozhatja a petesejt petefészekből méhbe vezető útját - derítették ki amerikai kutatók egereken végzett kísérletek segítségével.
2011. május 28., szombat, 09:37