VIDEÓK
Kisebb a depresszió kialakulásának a kockázata azoknál a szív- és érrendszeri betegségben szenvedőknél, akik sztatint szednek koleszterinszintjük csökkentésére, mint azoknál, akik nem szednek ilyen típusú gyógyszert - vált ismertté egy amerikai tanulmányból.
MTI
2012. február 29., szerda, 18:25
A sztatin-terápia nemtől függetlenül csökkenti a szív-és érrendszeri kockázatokat és a szívbetegségek okozta halálozást - állapították meg kutatók tizennyolc korábbi tanulmány adatainak elemzéséből. A közhiedelem szerint a nőket a nemi hormonok megvédik a szívinfarktustól, de a hazai statisztikák mást mutatnak.
MTI
2012. február 09., csütörtök, 20:55
Évente körülbelül 17 millió ember életét menthetné meg hosszú távon, ha a felnőttek naponta szednének koleszterincsökkentő tablettát – legalább is ezt állítják amerikai szakemberek. Vizsgálatokkal igazolták, hogy a "rossz" vagyis az úgynevezett LDL koleszterin vérszintjének csökkentése esetén a szívinfarktus vagy a szélütés sokkal ritkábban fordul elő.
MTI
2012. január 30., hétfő, 14:55
Jó hírrel szolgálnak brit kutatók mindazoknak, akik koleszterinszintjüket csökkentő sztatinokat szednek, hiszen követéses vizsgálatuk azt mutatta, hogy hosszabb távon is hatékonyak és biztonságosak ezek a szerek.
MTI
2011. november 23., szerda, 20:16
A zöld tea hagyományos ital formájában és étrendkiegészítő kapszulaként is csökkentheti a "rossz" koleszterin értékét - derült ki egy átfogó amerikai tanulmányból.
MTI
2011. november 17., csütörtök, 17:48
Kínai kutatók szerint a zöld tea meggátolja a "rossz" koleszterinek(LDL) működését, ugyanakkor a "jó" koleszterin(HDL) szintjén nem változtat, ezáltal jelentős pozitív hatással bír - olvasható a Cogito blogon.
hvg.hu
2011. augusztus 04., csütörtök, 19:44
A magas koleszterinszintet csökkentő sztatinkészítmények folyamatos alkalmazása egy új vizsgálat tanúsága szerint csökkenti a kórházi kezelés gyakoriságát és ezáltal az egészségügyi költségeket is.
MTI
2011. június 14., kedd, 09:48
Sokan a szívet védő diéta megtartása végett valósággal száműzték étrendjükből a tojást. Az Egyesült Államok Földművelésügyi Minisztériuma most megnyugtatásul közölte, hogy az utolsó évtizedben az amerikai tyúktojások koleszterintartalma jelentősen csökkent, D-vitamin tartalma pedig még ennél is nagyobb mértékben nőtt.
MTI
2011. április 02., szombat, 17:27
A "hasznos" HDL-koleszterin nem csak a szívinfarktus megelőzésére alkalmas, hanem bizonyos rosszindulatú daganatok kockázatát is csökkenti. Holland kutatók vezette, nemzetközi kutatócsoport vizsgálatának eredményeit a bélbetegségek nemzetközi szakfolyóirata, a Gut közölte.
MTI
2011. március 29., kedd, 08:20
A nevetés a legjobb orvosság: javítja a vérkeringést, valamint a szív- és érrendszert, erősíti az immunrendszert, de csökkenti a stresszt kiváltó kortizol hormon szintjét is. Akár nyolcvan izmunkat is mozgásba hozhatja, ha mosolyra fakadunk, ilyenkor pedig ugyanazok az agyi területeket aktivizálódnak, mint például a kokain használatánál.
hvg.hu
2011. március 19., szombat, 14:56
Ha a koleszterinről beszélünk, általában az érelmeszesedéshez, infarktushoz vezető "rossz" LDL-koleszterinre gondolunk, pedig létezik az ellenkező hatású, HDL-koleszterin is, amely friss kutatások szerint magas koncentrációban található a nagyon idős kort megérő férfiak vérében - olvasható az American Journal of Cardiology című folyóiratban.
MTI
2011. március 08., kedd, 09:34
Az egyik legnépszerűbb gasztro blog mottóját csak azért plagizáltuk a fenti címben, hogy mindjárt meg is kérdőjelezzük. Összeköt vagy elválaszt? Nem könnyű állást foglalni, hogy a konyhában mikor is használjunk zsírt vagy olajat, vajat vagy margarint.
Szóljon hozzá
Haulitus Anikó
2011. február 21., hétfő, 21:00
Napi fél liter narancslé és heti három óra sport 2,5 százalékkal csökkenti a testsúlyt és 15 százalékkal a „rossz”, azaz az LDL-koleszterin szintjét.
MTI
2011. január 22., szombat, 17:39
A számítógép képernyője elől, vagy az íróasztal mellől leggyakrabban felálló embereknek átlagosan több mint 4 centiméterrel volt karcsúbb a dereka, mint az azonos munkakörben dolgozó, jóval ritkábban szünetet tartóknak - idézte szerdán ausztrál kutatók eredményét a The Daily Telegraph című folyóirat online kiadása.
MTI
2011. január 12., szerda, 20:45
A jó (HDL) koleszterin magasabb szintje nemcsak a szívet óvja, de védi az agyat is az Alzheimer-kór ellen is - közölték hétfőn amerikai kutatók.
MTI
2010. december 14., kedd, 11:42
Magyarországon minden második felnőttnek magas a koleszterinszintje. Megdöbbentő adat, hogy az 1-3 éves magyar gyermekek fele a rossz „felnőtt étrend” miatt a maximálisan ajánlott felső határértéknél is több koleszterint fogyaszt, így a későbbi magas szintet már ilyen kicsi korban megalapozzuk – derült ki egy felmérésből.
hvg.hu
2010. december 11., szombat, 17:30
Sok koleszterint tartalmazó étrenden élő patkányok olyan jellegű emlékezetzavart és idegrendszeri eltéréseket mutattak, mint az Alzheimer-kór - derült ki osztrák kutatók tanulmányából, amelyet a Molecular and Cellular Neuroscience szaklapban tettek közzé.
Szóljon hozzá
MTI
2010. december 02., csütörtök, 07:20
Napi két alma elfogyasztásával legalább tíz százalékkal csökkenthető a vér koleszterinszintje - hívta fel a figyelmet az Európai Bizottság.
MTI
2010. július 08., csütörtök, 11:43
Az érelmeszesedés szerencsétlen esetben azért olyan gyors folyamat, mert a koleszterinkristályok riadóztatják az immunrendszert, és az érfalon lerakódó plakkok még az immunsejtek nagy száma miatt is nőnek. A Bonni Egyetem Nemzetközi Munkacsoportjának kutatási eredményei újszerű magyarázatot adnak a szívroham vagy az agyi katasztrófák kialakulására.
MTI
2010. május 03., hétfő, 10:49
A probiotikumok olyan élő mikroorganizmusok, amelyeket megfelelő mennyiségben juttatva a szervezetbe, jótékony hatást gyakorolhatnak az egészségre. De mik is ezek a jótékony hatások, illetve milyen eredményre jutottak a témában végzett klinikai vizsgálatok?
hvg.hu
2010. február 15., hétfő, 15:40