VIDEÓK
Első nekifutásra szinte lehetetlennek tűnik nyomon követni az összes olyan szűrővizsgálatot, amelyen illene átesnünk. A héten ebben segítettünk.
hvg.hu
2012. április 27., péntek, 10:25
A vér koleszterinszintjét csökkentő sztatinokat a jövőben bizonyos típusú emlődaganatok kezelésében is felhasználhatják - idézte amerikai kutatók véleményét a The Daily Telegraph című brit napilap online kiadása.
MTI
2012. január 20., péntek, 14:55
Jó hírrel szolgálnak brit kutatók mindazoknak, akik koleszterinszintjüket csökkentő sztatinokat szednek, hiszen követéses vizsgálatuk azt mutatta, hogy hosszabb távon is hatékonyak és biztonságosak ezek a szerek.
MTI
2011. november 23., szerda, 20:16
A zöld tea hagyományos ital formájában és étrendkiegészítő kapszulaként is csökkentheti a "rossz" koleszterin értékét - derült ki egy átfogó amerikai tanulmányból.
MTI
2011. november 17., csütörtök, 17:48
Talán egyetlen más fogyókúrás módszer sem váltott ki olyan parázs vitákat, mint a Robert C. Atkins által 30 éve megalkotott Atkins-diéta.
Medipress
2011. augusztus 24., szerda, 12:57
Szívgyógyászati beavatkozás után a betegek gyakran nem folytatják a korábban is szükséges gyógyszeres kezelést, de ennek súlyos következményei lehetnek - közölte több mint 13 ezer beteg vizsgálatának eredményeit az American Journal of Cardiology című szaklap.
MTI
2011. május 16., hétfő, 09:18
A "hasznos" HDL-koleszterin nem csak a szívinfarktus megelőzésére alkalmas, hanem bizonyos rosszindulatú daganatok kockázatát is csökkenti. Holland kutatók vezette, nemzetközi kutatócsoport vizsgálatának eredményeit a bélbetegségek nemzetközi szakfolyóirata, a Gut közölte.
MTI
2011. március 29., kedd, 08:20
Az Új-Dél-Wales-i Egyetem munkatársai új módszert találtak, amelynek segítségével csökkenteni lehetne a szervezet koleszterintermelését. A Cell Metabolism oldalain megjelent beszámoló szerint az új eljárás ugyanolyan hatásfokú, mint a jelenleg elérhető koleszterinszint-csökkentő gyógyszerek, azonban kevesebb mellékhatással kell számolni.
Medipress
2011. március 17., csütörtök, 10:53
Egy fehérje, amely a koleszterinszintet szabályozza, kapcsolatban van a szívrohamot és szélütést kiváltó, trombózist okozó vérrögök képződésével is - idézte csütörtökön brit kutatók felfedezését a BBC hírportálja (http://www.bbc.co.uk/news).
MTI
2011. március 17., csütörtök, 10:19
A koleszterinszint csökkentése segítheti a szervezet immunrendszerét a fertőzések elleni védekezésben, közölték állatkísérleteik eredményét kedden brit kutatók.
MTI
2011. március 09., szerda, 15:07
Az Európai Unió új gyógyszerek engedélyezésében illetékes bizottsága, az EMEA igent mondott a legnagyobb forgalmú vérkoleszterinszint-csökkentő készítmény, az atorvasztatin gyermekek számára készített, rágható változatának forgalomba hozatalára. Az Egyesült Államokban ez a gyógyszerforma már nyolc éve a patikákba került.
MTI
2010. július 08., csütörtök, 09:01
A dió rendszeres ropogtatása javítja a cukorbetegek ereinek állapotát és csökkenti koleszterinszintjét, ezért igen jót tesz az egészségüknek. A biztató hírt a betegségek megelőzésével foglalkozó Amerikai Kollégium kongresszusán ismertették.
MTI
2010. március 12., péntek, 12:32
A magas koleszterinszinttel és vérnyomással élő középkorú dohányos férfiak átlagosan egy évtizeddel rövidebb élettartamra számíthatnak, mint azok, akiknél nem jelentkeztek ezek a kockázati tényezők - közölték pénteken megjelent tanulmányukban brit kutatók.
MTI
2009. szeptember 18., péntek, 12:28