Bodnár Zsolt Kult

Budapesti rémálom – a Pappa Piát semelyik korosztálynak nem ajánljuk

Meglepetés: Csupó Gábor hiába animációs zseni, még egymilliárdból sem tudott épkézláb musicalt rendezni. Stohl András gengsztervállalkozóként, Nagy Feró lázadó nyugdíjasként játssza túl a szerepét, a központi szerelmi szál unalmasan sablonos, a cselekménynek hívott katyvaszt összetartó zenés produkciók pedig annyi izgalmat tartogatnak, mint 2017-ben bekapcsolni egy retrócsatornát. Kritika.

Dercsényi Dávid Itthon

Életmódkiadványnak álcázott kormánypropaganda öntötte el a boltok polcait

Trükkös egy dolog a Konyhasziget nevű kiadvány: egy pálinkateszt és rántotthús-himnusz között a Nébih és a Földművelésügyi Minisztérium megpróbálja felmelegíteni a kettős élelmiszer-minőségi mérce kissé avas témáját. A némileg erőltetett, trendinek szánt cikkek uralma nem teljes, a lap a végén már hozza a szocialista üzemi lapok világát. Kiadványkritika.

Bicsérdi Ádám Kult

A Baby Driver nem a nyár filmje: ez a mozi, amire hosszú ideje vártunk már

Elsőre csak kapkodjuk a fejünket, másodikra leköt a száguldás és a borzasztóan jól válogatott zene, harmadikra pedig jön a kérdés: ezt hogy a fenébe hozták össze? A Baby Driver egyszerűen mindent visz: könnyed, száguldó komédiaként és vérfagyasztó akciófilmként is működik.

Bodnár Zsolt Kult

Sosem készült még ilyen látványos magyar film

Ráadásul a Cannes-ban debütált, most már a magyar mozikban is látható Jupiter holdja témaválasztásban is erős, még ha a hollywoodi akciófilmként leforgatott menekültdráma nem is teljesen mentes a magyar filmes betegségektől. A lebegni képes szír fiú budapesti kalandjait nem véletlenül hasonlították Spielberg-filmekhez, látványban, üzenetben és színészi játékban kifogástalan, de félő, hogy az előítéletek miatt nem látják majd meg benne a világszínvonalú teljesítményt – pedig Mundruczó egyáltalán nem mutat fekete-fehér képet a menekültválságról.

Bodnár Zsolt Kult

A Wonder Woman nem is szuperhősfilm, hanem egy ütős háborús mozi

Persze egymást öldöklő férfiak mellett egy tankokat hajigáló csodanővel kiegészülve. Az első, nő által rendezett női szuperhősfilm sokáig visszafogja a pusztításorgiát, ezzel hosszú idő óta az első olyan komoly képregény-adaptáció, ami a látványon kívül is tud adni valamit.

Bodnár Zsolt Kult

A galaxis őrzői másodjára bizonyítják, hogy nincs náluk jobb csapat a moziban

Mindig öröm egy olyan szuperhősfilmet nézni, ami nem veszi túl komolyan magát – A galaxis őrzői 2 ezt maximálisan teljesíti. A szivárványszínekben pulzáló, egyedi látványvilágnál ugyan már oda az újdonság varázsa, de a zseniális karakterek – élükön Baby Groottal – kisujjból elviszik a show-t, a viszonylag érdektelen történet ellenére is.

Bodnár Zsolt Kult

A technológia sötét jövője, ahol Tom Hanks a szektavezér

Ha az égető társadalmi kérdéseket nem a szappanopera eszközeivel próbálja eladni, még jó film is lehetett volna A kör. A gonosz tech-óriásokról és az adatvédelmi krízisről szóló film így viszont hiába állította soraiba Emma Watsont és Tom Hankset, csak egy hatástalan Orwell-parafrázis lett belőle.

Bodnár Zsolt Kult

Mozi az egész családnak: A szépség és a szörnyeteg 2017-ben is varázslatos

A 26 éve megjelent Disney-klasszikus élő szereplős feldolgozása egy méregdrága, 3D-s képeskönyvre emlékeztet, amit félve nyitunk ki, de hamar kiderül, hogy megérte az árát. Emma Watson feminista Belle-ként legalább olyan lenyűgöző, mint a gyönyörűen animált, jól ismert karakterek, és a dalok is visznek magukkal, egészen a grandiózus fináléig.

Bicsérdi Ádám Kult

Scorsese meg sem áll a végső kérdésig: ha van Isten, miért engedi ezt?

Majdnem három évtizedig húzódott, számtalan változáson esett át, sokszor alig hittek benne, hogy valaha elkészülhet: lehet, ilyen sors dukál a hitről és a kételyről szóló mozinak? A XVII. században játszódó Némaság először elborzaszt, hogy aztán egyre nehezebb kérdéseket szegezzen a nézőnek, hogy végül egy nagyon talányos befejezéssel tegye fel a pontot Martin Scorsese pályájának egyik legfontosabb művére.

Bodnár Zsolt Kult

Szerelem a Monarchia idején – nem a lovak miatt jó mozi a Kincsem

A hatvanas évek óta nem készült ilyen látványos történelmi film Magyarországon, még ha a Kincsem nem is a tényszerűséget, hanem a szórakoztatást állítja középpontjába. Minden hibája ellenére egy szerethető közönségfilmet rendezett Herendi Gábor, a két főszereplőt, Nagy Ervint és Petrik Andreát pedig élvezet nézni a nagyvásznon. Az is adjon egy esélyt a filmnek, aki megijedt az előzetesektől – azokba ugyanis sikerült az összes kínos jelenetet belesűríteni.

Bodnár Zsolt Élet+Stílus

Ilyen mélyre még egy sorozat sem merült a női lélekben

Az HBO rátett egy lapáttal a rejtélyes gyilkosságokról szóló sorozatokra: a Hatalmas kis hazugságokban nem csak az elkövető, hanem az áldozat kilétét is homály fedi – a vicc az, hogy nem is ez benne a lényeg. A Reese Witherspoon és Nicole Kidman kaliberű sztárokat felvonultató széria készítheti a helyet a polcon az Emmy-díjaknak.

Bodnár Zsolt Kult

Az új King Kong nagyobb, hangosabb, látványosabb – mégis jobb

A Kong: Koponya-szigetnél jobb tavaszindító blockbustert nehéz elképzelni – a forgatókönyv kliséit hamar feledteti az elképesztő látvány, a dzsungelben rejlő izgalmak és a zseniális színészi jelenlét. Nem akar mást, mint szórakoztatni, és milyen jól teszi.

CF Kult

Geszti: Miért kéne felemelni magunkhoz azt, akinek célja, hogy belevizeljen a medencébe?

Elég régóta vagyok előtérben ahhoz, hogy bármit csináljak, azt mások lefikázzák – mondja Geszti Péter. A hétvégi Rapülők-buli után született egy kritika, ennek nyomán kialakult egy a szokásosnál is durvább kommentháború. Berkes Gábort kérdeztük, miért szólt vissza a negatív véleményre, Gesztit pedig arról, mit szól mindehhez mint kommunikációs szakember.

Bodnár Zsolt Kult

A régi város teljesen kikészít, hogy megtanítson élni

A hat Oscar-díjra jelölt film a gyász feldolgozásáról szól, de a totális depresszió helyett briliáns érzékkel mutatja meg, hogy bármi történjék, az élet megy tovább. Ha a kis Affleck nem kap Oscart, nincs igazság.

Bicsérdi Ádám Kult

Renton, ha ezt az életet választottad, azzal nem mondasz semmit - megnéztük a T2 Trainspottingot

Olyan érzetet kelt a T2 Trainspotting, mintha egy kvízjátékban kattintgatnánk: felismered Renton híres nevetését? Az utalás Skócia legocsmányabb klotyójára is megvolt? A kultfilm folytatása a rendezői és képi bravúrokon túl sajnos sekélyes, és csak az eredeti mozi rajongóinak nyújthat némi nosztalgikus örömöt. Kár, mert néhol még az idősödésről, az optimizmus utáni elveszett illúziókról is tudna valamit mondani a film. Kritika spoilerek nélkül.

1 2 3 4 5 6 7 8
A címlapról ajánljuk