hvg.hu Itthon

Rég meg kellett volna nyitni már a Kossuth téri metróállomást, mégsem tették

Másfél hónapja vissza kellett volna adni a forgalomnak, de lassan fél éve nem áll meg a metró a Kossuth téren, ahol irodaházat építenek az Országgyűlésnek, ha befejezték az egykori MTESZ-székház bontását. Március eleje volt az eredeti határidő, de még mindig pótlóbuszok viszik az utasokat a Deák térről a metró helyett – számolt be csütörtökön az RTL Híradó.

hvg.hu Gazdaság

Ahol pénz jár az autósnak, ha nem ül autóba

Kevés gyűlöltebb szó van a francia nyelvben, mint a „péage”, ami fizetős autópályát jelent. Most viszont megjelent a „péage positif” kifejezés, ami a logika szerint inkább negatív útdíj. Vagyis nem az autós fizet, hanem ő kap pénzt, ha nem használ bizonyos autópályákat, utakat. Miről is van szó?

Zelki Benjámin Itthon

Több hibája is lehet az új metrókocsiknak, mégis kapkodni kellett velük

A hétfőn forgalomba állt új metrónak több problémája is volt az ajtók záródásával, emiatt végül ki is kellett vonni a forgalomból. Gondok lehettek viszont a szellőztetőrendszerrel is, és ezeknek bizony a teszt közben mindnek ki kellett derülniük. Forrásaink szerint azonban a BKV a kisebb ellenállás felé haladva választhatta azt, hogy szemet hunynak az apró hibák felett, és így is forgalomba küldik az első vonatot, különben a városvezetést haragították volna magukra.

hvg.hu Gazdaság

Lázár mondhat mást, ha sarcolják, árat emel a multi

Amellett, hogy a kormány a tervezett "multicsomaggal" a költségvetési bevételekre hajt, egy mozdulattal nagyjából megoldhatatlan helyzetbe is kényszerítené a régóta gyötört multiláncok egy részét. A nyilvánosan elérhető adatok alapján ugyanis egyik-másikuknak 16-43 százalékkal kellene növelnie alkalmazottai számát.

1 2 3 4 5 6 7
33
A címlapról ajánljuk