hvg.hu Közlekedés

VS: Politikai okokból kihátrálna a kormány a dugódíjból

Inkább vállalná a kormány, hogy több tízmilliárdot vissza kelljen fizetni az EU-nak, mint az újabb sarc bevezetésével járó további népszerűségvesztést – értesült kormányzati és fővárosi forrásokból a VS.hu. A főpolgármester kommunikációja is megváltozott a behajtási díjjal kapcsolatban az utóbbi hetekben, és nem véletlenül.

hvg.hu Ingatlan

A metró sem segít az ingatlanárakon

Pénteken adják át Budapest legújabb, négyes metróvonalát. Az Otthon Centrum szerint a beruházás ugyan általában tompította a megállók környékén az ingatlanárak csökkenését, de egyelőre még nem tapasztalható az árnövekedés. A hatás számszerűsíthetőséget nehezíti, hogy a lakáspiacon év eleje óta eleve fellendülés tapasztalható, valamint a 4-es metrót a piac már korábban "beárazta" a környék ingatlanjainál.

MTI Itthon

Füstpróbákat tartanak a Keleti pályaudvarnál

A keddtől csütörtökig tartó füstpróbán 20 ezer köbméter fehér füstöt bocsátanak ki, amely a három napos próbán elérheti a felszínt is. Ezzel az állomás hő- és füstelvezető rendszerét, valamint főszellőzőrendszerét tesztelik a szakemberek.

hvg.hu Itthon

Fehér füst lepi el a Kálvin teret – itt a magyarázat

A négyes metró Kálvin téri állomásán úgynevezett hidegfüstös próbát tartanak, azaz körülbelül 20 ezer köbméter, fehér színű, az egészségre ártalmatlan füstöt bocsátanak ki. A valós tűzeset szimulálásával zajló esemény már az állomás majdani átadására való felkészülés része. A próba a felszínen is érezhető lesz.

Kovács Áron Itthon

Saját bírót küld a pályára az olcsóbb metróban reménykedő BKV

Régi sérelmeket emleget fel a BKV és a főváros vezetése, amely tavaly év végén mindent megtett azért, hogy megszabaduljon a négyes metró építését 2006 óta felügyelő mérnökcégtől. Az átadás-átvétel nem megy zökkenőmentesen: az egyik kivitelező máris plusz pénzt követel, a korábbi mérnökcég szoftvere nélkül pedig nehéz lesz rendszerezni az "átadott" dokumentumhegyeket.

Kovács Áron Itthon

Nemzetbiztonsági trükkel mászna ki a 4-es metró csapdájából a BKV

A „nemzetbiztonsági érdek” kissé homályos, de mindent felülíró fogalmával próbált meg kimászni a BKV abból a közbeszerzési hurokból, amibe a négyes metró évek óta tartó csúszása miatt keveredett. A közgyűlés még a támogatási szerződést is módosította, hogy a beruházást felügyelő mérnökcég helyére fővárosi céget ültethessenek. A kockázatok tízmilliárdokban mérhetők, bár a BKV szerint ez volt a lehető legjobb megoldás.

1 2

A címlapról ajánljuk
Még több hír a Nissan támogatásával