hvg.hu Tech

Ennyit a játékosokkal kapcsolatos sztereotípiákról?

A Dell kutatása szerint a játékosközösség a sokszínűségnek és befogadókészségnek köszönhetően soha nem látott mértékben növekszik, ennek eredményeképpen a játékpiac 2016-ban túllépte a 30 milliárd dollárt, és 2019-ig várhatóan 6 százalékkal fog emelkedni. A vállalat megbízásából készült tanulmány szerzői arra jutottak, hogy napjaink játékosa már egyáltalán nem a szülei házának alagsorában magányosan játszó tizenéves.

hvg.hu Nagyítás

Ilyen volt az idei PlayIt

Távirányítós autóversenyzés a Pamkutyával, játékok minden mennyiségben a Pongtól a League of Legendsig, Trónok harca szimfonikus koncert, Call of Duty a Magyar Honvédséggel. A térség legnagyobb gamer fesztiváljává nőtt PlayIt és a magyar Youtube-videósok éves seregszemléje, az Online Video Stars (OVS) fúziójából egy olyan fesztivál állt össze, ahol tényleg egy helyen van minden, ami a főleg tizenévesekből (és szüleikből), illetve néhány idősebb geekből álló közönséget ma érdekelheti.

hvg.hu Vállalkozás

Itt egy sikersztori: Tarol a magyar gamer buli

Kinőtte az országot a PlayIT Show: az öt hazai helyszín mellett jövőre a szerb fővárosban is megrendezik a régió legnagyobb gamer és IT rendezvényét. November utolsó szombatján több mint 25 ezren nyomták a játékokat, ezzel újra megdöntötték napi rekordjukat.

hvg.hu Shake

Videó: netes játék lett a pőre Harry hercegből

Meztelenkedős botránya után már nem csak úgy biztosíthatjuk Harry herceget szolidaritásunkról, hogy mi is feltesszük a netre pucér fotóinkat, hanem egy új számítógépes játék segítségével meg is menthetjük őt a Las Vegas-i hotelszobában rá leselkedő lesifotósoktól.

hvg.hu Tech

Ezért lassabbak a játékok Windowson

A Valve Software nemcsak sikeresen alakította át linuxosra Left 4 Dead 2 című játékát, de azt is megállapította, hogy a nyílt forrású operációs rendszeren még gyorsabban is fut a program, mint Windows-on. A probléma a oka a Microsoft egyik technológiája.

Nagy Gergő Gazdaság

Első milliók: akik töredék áron kínálták a hamis CD-ket

Eredetileg kazettamásolással indult az 1980-as évek második felében, majd később zene, film és számítógépes játékok CD-re írásával gördült tovább a kalózbiznisz a rendszerváltás utáni Magyarországon. A szórakoztatóiparnak milliárdos károkat okozó másolást a technológiai fejlődéssel felváltotta az internetes letöltés és az illegális fájlcsere. A kalóz CD-k egyesek számára busásan jövedelmeztek és későbbi legális vállalkozásokat alapoztak meg. A rendszerváltás utáni bizniszeket bemutató Kihagyott ziccerek című sorozatunk ezúttal a másolt, kalóz CD-k történetét járja körbe.

MTI Tech

Bárki újrajátszhatja a mohácsi csatát 3D-ben

Többek között a mohácsi vagy a piski csata is virtuálisan újrajátszhatóvá válik a Magyar Nemzeti Digitális Archívum (MaNDA) által a Történelmi Animációs Egyesülettel indított Magyar Történelmi csaták 3D-ben című sorozat segítségével a mandarchiv.hu honlapon.

1 2

A címlapról ajánljuk