Hamvay Péter Kult

Láthatatlan forrásból csak zuhog, zuhog az eső

Rothadó testek, penészes pavilon, belülről elázott ház, újragyártott utópiák – az 57. velencei képzőművészeti biennálén felvázolt posztapokaliptikus vízió a komor jövőkép ellenére ad némi reményt.

hvg.hu Nagyítás

Ilyen volt az 57. Velencei Biennálé

Az egykori hajóépítő műhelyben, az Arsenaléban, Velence legnagyobb parkjában, a Giardinin álló - nemzeti pavilonokban, és szerte a város patinás palotáiban több száz kiállítás várja a késő őszig nyitva álló 57. Velencei Képzőművészet Biennálé látogatóit. Fóliasátorból épült kriptában rothadó testek között sétálhatunk, belülről ázó házba kukucskálhatunk, szemétből épült monumentális szobrokat csodálhatunk, sámán sátorban pihenhetünk, menekültekkel ragaszthatunk lámpákat, vagy épp a világ minden pontára érvényes okmányt szerezhetünk az idei mustrán, melynek középpontjába ezúttal maga a művészet, a művészi alkotófolyamat áll. A magyar pavilon kiállítása az utópiák devalválódásáról szól. Várnai Gyula békegalambot ábrázoló, „Peace on Earth!” feliratú neonja áll az épület kapujában. Eredetije 1958-ben került fel Dunaújváros legmagasabb épületére.

A címlapról ajánljuk
Még több hír a Samsung támogatásával