Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

A teaivás csökkenti a petefészekrák kockázatát

2005. december 13., kedd, 16:33 • Utolsó frissítés: 2006. június 01., csütörtök, 09:07
Szerző: MTI


Napi kettő, vagy annál több csésze tea elfogyasztása drámai mértékben csökkentheti a petefészekrák kialakulásának veszélyét - állapította meg egy Svédországban készült tanulmány.

A stockholmi  Karolinska Intézet munkatársai szerint azok közül az  asszonyok közül, akik naponta legalább két csészényi teát ittak, 46 százalékkal kevesebben betegedtek meg petefészekrákban, mint teát nem kedvelő társaik körében - írta az Archives of Internal Medicine című amerikai folyóirat. A svéd kutatók azt is megfigyelték, hogy minden további napi csésze tea újabb 18 százalékkal csökkentheti a petefészek tumor létrejöttének veszélyét. A védőhatás feltehetően a fekete és zöld teában egyaránt jelenlévő antioxidánsoknak köszönhető, amelyek elősegítik a daganatképződést okozó sejtmutációk létrejöttének megakadályozását. 

A Karolinska Intézet kutatói a nők egészségének hosszú távú alakulását és az egészségmegőrzéssel kapcsolatos szokásokat feltérképező, 1987 és 2004 között végzett átfogó vizsgálat melléktermékeként jutottak arra a következtetésükre, hogy a teaivás védelmet nyújt a petefészekrák ellen. A hét éven át tartó vizsgálatba összesen 61 000 nőt vontak be. A vizsgálat kezdetén a résztvevők kétharmada mondta magát teaivónak, s a felmérés végéig a 61 ezer nő közül 301 betegedett meg petefészekrákban. 

Az Egyesült Államokban évente átlagosan 22 000 nő betegszik meg petefészekrákban, az újonnan diagnosztizált esetek 80 százalékánál azonban a felfedezéskor a tumor már áttéteket képezett, vagyis ebben a betegségben idén több mint 16 ezer amerikai nő hal meg. 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


A teaivás csökkenti a petefészekrák kockázatát




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X