Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

A sushi a japánok hosszú életének titka

2006. június 19., hétfő, 13:17
Szerző: hvg.hu


Japán kutatók szerint a tradicionális alacsony zsírtartalmú halas diéta jóval egészségesebb, mint az amerikai étrend.

© sxc.hu
A szigetország Tohoku Egyetemén három hétig folyt a kutatás nyolc egéren kísérletezve. Az élelmezéstudományi kutatók kétféle étrendet állítottak össze 21 jellegzetes amerikai, illetve japán ételekből, melyeket fagyasztási eljárással alakítottak porrá. Az USA-menüben hamburger, sült csirke, míg a japánban sashimi, azaz hal és rizskása volt – olvasható a NewsMaxon.

Az eredmények szerint számos gén másfélszer aktívabban dolgozott a koleszterin és a zsír lebontásakor a japán étrend hatására, valamint a koleszterinszint 10 százalékkal magasabb volt az amerikai étrendet fogyasztó egereknél. A kutatás megerősítette azt az elterjedt nézetet, miszerint a japán ételek növelik az életévek számát, valamint megakadályozzák a súlyfelesleg kialakulását. Ez utóbbi újabban a fiatalok számára is egyre több gondot jelent az egészségügyi szakemberek szerint.

Japánban élnek a világ legöregebbjei. Az ország egészségügyi minisztériumának adatai szerint a nők átlagéletkora 86, a férfiaké pedig 79 év, de nem ritkák a matuzsálemi időt megélt japán öregek sem.

A Tohoku egyetem kutatócsapata a japán kormány és az amerikai agrártárca adataira alapozva állította össze a vizsgálatban – melyet nemsokára embereken is kipróbálnak – szereplő étrendeket.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


A sushi a japánok hosszú életének titka




  Másolat Önnek



HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X