Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Tévhit a B-vitaminról

2006. július 14., péntek, 17:10
Szerző: hvg.hu


A témában végzett eddigi leghosszabb kutatás szerint a B-vitamin és folsav pirulák – az eddigi vélekedésekkel szemben – mégsem hatékonyak az időskori szellemi leépülés késleltetésére - olvasható az új-zélandi Otago Egyetem honlapján közétett sajtóanyagban.

A folsav és a B-vitamin csökkenti a vér homocisztein szintjét, mely anyag felelős az artériák falának megmerevedéséért és elzáródásáért. Rengeteg tanulmány taglalja, hogy a megemelkedett homocisztein szint jelentősen növeli a szívinfarktus, valamint az Alzheimer kór és más szellemi leépüléssel járó megbetegedéseket. Ennek ellenére azt, hogy a homocisztein szint csökkentése megelőzi-e a problémákat, nem tudjuk. Két, a szellemi leépülésben erősen veszélyeztetett csoporton végzett vizsgálat is úgy találta, hogy a vitaminpirulák nem használnak, ám ezek a vizsgálatok négy hónapnál is rövidebbek voltak.

Az új-zélandi Otago Egyetem kutatói a sejtés bizonyítására két évig tartó, 276 ember bevonásával járó kísérletet végeztek, melyben az alanyok mindegyike 65 évnél idősebb volt viszonylag magas kezdeti homocisztein szinttel.

A kísérleti alanyok fele kapott napi 1000 mikrogramm folsavat, 500 mikrogramm B12- és 10 milligramm B6-vitamint; a társaság másik fele placebót szedett. Bár az aktív csoportban a homocisztein szintje visszaesett, a kognitív (megismerő) funkciók – melyeket számos különböző módon mértek – mindkét csoportban változatlan maradt.

Lehetséges, hogy a vitaminok szedését még a magas homocisztein szint kialakulása előtt, fiatalabb életkorban kell megkezdeni. Ennek a bizonyítása azonban újabb, akár több évtizedig tartó kutatásokat tesz szükségessé.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Tévhit a B-vitaminról




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X