2006. október 31., kedd, 11:53
Szerző: hvg.hu
A NewsMax.com híre szerint a pekándióban található E-vitamin a diétánál is jobban segít megőrizni a szív egészségét.
A Dél-Kaliforniai Loma Linda Egyetem kutatói vizsgálták a pekándió egyészségre gyakorolt hatását. Ennek érdekében két csoportba osztották a vizsgálatban résztvevő férfiakat és nőket. Az egyik csoport speciális diétát tartott, amelyet kifejezetten a szívbetegségek előfordulásának csökkentésére dolgoztak ki. A másik csoport napi kalória bevitelének 20 százalékát pekándió tette ki. Négy héttel később, a vérvétel után kiderült, hogy a pekándiót fogyasztó páciensek körében a vérzsír szintje 7,4 százalékkal csökkent.
 © sxc.hu |
A pekándió növelte a szervezet gamma-tocoperol szintjét, amely az E-vitamin egyik formája, és csökkenti a vérben található rossz koleszterin mennyiségét is. „Habár a pekándió zsírtartalma magas, mégis jótékony hatással van” – mondta a kutatást vezető dr. Ella Haddad. „Az eredmények nem meglepőek. A természetes gyógymódok hívei régóta tudják, hogy a mogyorófélék és az olajos magvak erőteljes védelmet nyújtanak az idegrendszernek és a szívnek.”