Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Egy-két pohárkával megelőzhetjük a szívrohamot

2007. január 02., kedd, 18:56
Szerző: MTI


A magas vérnyomással küszködő betegeket rendszerint eltanácsolják az alkoholfogyasztástól, a legújabb vizsgálati eredmények szerint azonban napi egy-két pohárka jó hatással van, és csökkenti a szívroham kockázatát - olvasható az Annals of Internal Medicine című szaklap tanulmányában.

Több mint 11 ezer egészségügyi dolgozó férfi vett részt a kutatásban, amelynek eredménye szerint kevés vagy mérsékelt mennyiségű alkohol csökkentheti a szívroham kialakulásának kockázatát. A kedvező hatás annak tulajdonítható, hogy az alkoholból lipoprotein, azaz úgynevezett "jó" koleszterin és véralvadásgátló anyag kerül a szervezetbe.
 
Az alkoholt rendszeresen fogyasztó személyek vérnyomása általában nagyobb eséllyel nő túl magasra, aki pedig keményen italozik, bizton számíthat korai halálra, mindazonáltal korábban is már számos tanulmány bizonyította, hogy a visszafogott alkoholfogyasztás jó hatással van az egészségre.
 
Az amerikai Harward egyetem és a hollandiai Wageningen egyetemének kutatói is ennek a tételnek az alapján kezdtek hozzá közös kísérletükhöz, amelyben arra a kérdésre kerestek választ, hogy vajon a magas vérnyomással bajlódó férfiak is ihatnak-e különösebb kockázat nélkül egy-egy pohárkával alkalomadtán.
 
A kutatók a vizsgálatba bevont 11 711 egészségügyi dolgozó 1986 és 2002 között felvett adatait elemezték, és úgy találták, hogy jelentősen csökkent a végzetes és a nem végzetes kimenetelű szívroham kialakulásának kockázata azoknál a résztvevőknél, akik nem fogyasztottak többet napi két pohár italnál.
 
"A magas vérnyomástól szenvedő betegeket rendszerint elhalmozzák tanácsokkal, hogy miként változtassanak az életmódjukon, az alkoholt mérsékelt mennyiségben fogyasztó betegek viszont nyugodtan megtarthatják ezt a szokásukat" - mondta Joline Beulens, az amerikai-holland kutatócsoport vezetője. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy két pohár a felső határ és "nem szabad, hogy az eredmények könnyelműsködésre csábítsák a magas  vérnyomásos férfiakat."
 
A kutatók a tanulmányban arra is felhívják a figyelmet, hogy eredményeik csak az egészségügyben dolgozó férfiakra érvényesek, és bizonytalan, hogy alkalmazhatóak-e nőkre vagy más foglalkozást űző férfiakra.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Egy-két pohárkával megelőzhetjük a szívrohamot




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X