Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Cseresznyézzünk, jót tesz a koleszterinnek

2007. június 25., hétfő, 12:45 • Utolsó frissítés: 2007. június 25., hétfő, 12:50


A cseresznye és a meggy a leggazdagabb antioxidáns-tartalmú gyümölcsök közé tartozik, amelyek megakadályozzák a zsírokat lerakó koleszterin, az LDL oxidációját.

A gyümölcsökben, zöldségekben általában sok antioxidáns található, ami azért fontos, mert nagy szerepe van a szív- és érrendszeri betegségek elleni védőhatásban: gátolják a zsír lerakódását az erek falán belül, úgy hogy megakadályozzák a zsírokat lerakó koleszterin, az LDL oxidációját - írja a Weborvos.hu.

© sxc.hu
Egy amerikai felmérés legutóbb azt mutatta, hogy a megkérdezett, ezernél több felnőttnek csak 37 százaléka volt tisztában azzal, hogy a cseresznyefélékben sok az egészségünkhöz fontos antioxidáns. Ugyanakkor tíz megkérdezettből heten azt mondták: ha tudták volna, hogy a cseresznye vagy a meggy ugyanolyan egészséges, hasznos gyümölcs, mint az áfonya, inkább az előbbieket választották volna.

Az University of Michigan kutatói Steven Bolling vezetésével nagy figyelmet keltő vizsgálatot folytattak. A kisérletben laboratóriumi patkányok kaptak olyan tápot, ami egy százaléknyi meggyet tartalmazott. Három hónap után ezeknek a patkányoknak a vércukor- és koleszterin értéke lényegesen alacsonyabb volt, mint a kontroll állatoké, amelyek csak meggytelen patkánytápot ettek.

A meggyet is fogyasztó patkányok májában kevesebb zsír rakódott le, kevesebb volt a sejtjeik oxidatív károsodása, de kedvezőbbnek bizonyult az anyagcseréjük – cukor- és zsíranyagcsere – megfelelő egyensúlyához szükséges anyagok termelődése. A kutatók szerint – mivel ezek a változások kifejezett védelmet jelentenek a szív- és érbetegségekkel szemben - valószinűleg az emberben is ugyanígy érvényesül. A munkacsoport így önként jelentkező embereken kíván ilyen vizsgálatokat elkezdeni a szívbetegségek és a cukorbaj megelőzése szempontjából. Már az eddigi megfigyelések és vizsgálati eredmények alapján megjelent a cseresznyefélékről írott tanulmány (Cherry Nutrition Report), amely részletesen foglalkozik azzal is, hogy a meggyfogyasztás csökkenti az öregedés jeleit.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Cseresznyézzünk, jót tesz a koleszterinnek




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X