Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Az alkohol növeli a bélrák kockázatát

2007. július 31., kedd, 15:22 • Utolsó frissítés: 2007. július 31., kedd, 16:16
Szerző: MTI


Egy korsó sör vagy egy nagy pohár bor naponta mintegy tíz százalékkal növeli a bélrák kockázatát - állítja egy friss tanulmány.

Az Egyesült Királyság Rákkutatási Központja szerint minél több alkoholt iszunk, annál nagyobb rizikót vállalunk - a daganatos betegségek kialakulásánál is. Akik 30 grammnyinál több alkoholt fogyasztanak naponta - ez kevesebb mint két korsó erős világos sör - azoknál 25 százalékkal nagyobb a kockázat a betegség kialakulására.
 
A kutatók 480 ezer ember adatait elemezték - írta a BBC internetes portálja az International Journal of Cancer cikke alapján. Tim Key professzor, a Rákkutatási Központ igazgató-helyettese szerint "a kutatás világosan megmutatta, hogy ha valaki több alkoholt iszik, nagyobb a kockázata a bélrák kialakulására".
 
Lesley Walker, a kutatóközpont igazgatója szerint meglehetősen nagy a zűrzavar akörül, "mi az ivás biztonságos szintje". A brit kormány ajánlása szerint a férfiak ne igyanak napi három-négy egységnél, vagyis 24-32 grammnál több alkoholt, a nők pedig 16-24 grammnyit fogyasszanak csak.
 
A zavart az okozza, hogy az emberek egyenlőségjelet tesznek például egy pohár bor és egy egységnyi alkohol közé, miközben a bárokban ma már egy nagy pohárba két-három deci bort is kitöltenek. A tudósok szerint szigorúbb ajánlások kellenek, a nők ne igyanak többet napi két egységnyi, a férfiak pedig három egységnyi alkoholnál.
 


Az alkohol növeli a bélrák kockázatát




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X