Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Mit igyunk: teát, kávét vagy egyiket sem?

2007. augusztus 07., kedd, 14:15
Szerző: hvg.hu


Számos tévhit él a kávé- és a teafogyasztással kapcsolatban, sokan azzal sincsenek tisztában mennyit érdemes fogyasztani ezekből az italokból - áll a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének hírlevelében, amely néhány kutatás eredményeit idézve ad tanácsokat.

Kis mennyiségben
ártalmatlan
© Dripnet
A tévhitek tisztázására bostoni kutatók nemrég vizsgálatot készítettek, amely a tea-, illetve a kávéfogyasztás és a veserák közötti összefüggést vizsgálta. Több mint 500 ezer nőt és 250 ezer férfit vontak be a vizsgálatba, akikkel élelmiszerfogyasztási kérdőívet töltettek ki, valamint húsz éven keresztül követték nyomon az életvitelüket. Az eredmény igencsak érdekes: mindazoknál, akik rendszeresen és nagyobb mennyiségben fogyasztottak kávét és teát, kisebb volt a veserák kialakulásának rizikója. Mindemellett azonban nem szabad megfeledkezni ezen italok túlzott fogyasztásának a szív- és érrendszerre gyakorolt negatív hatásáról sem. Ahogy mindenben, úgy a kávé és tea fogyasztásában is törekedjünk a mérsékelt fogyasztásra - tanácsolja a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.

A nagy melegben hangsúlyos szerepet kap a megemelt folyadékmennyiség bevitelének szükségessége, amelynek nagy részét elsősorban csapvízből és ásványvízből ajánlott fedezni. Érdemes azonban változatosan pótolni a folyadékot, így jó választás lehet a különböző gyümölcslevek és teák fogyasztása is. Választásunkat befolyásolhatja, hogy egyes italfajták pozitív hatással vannak szervezetünkre: ilyen a zöld tea, amely még mindig a kutatások középpontjában áll, számos jótékony hatását vizsgálva.

© sxc.hu
Egy friss, Japánban lezajlott vizsgálatban a zöld tea szív- és érrendszerre, valamint az elhízásra kifejtett hatását elemezték 240 személy részvételével. A zöld teát fogyasztó csoport szisztolés vérnyomásának, valamint az LDL, azaz a „rossz" koleszterin szintjének csökkenését nagyobb mértékben figyelték meg, mint a kontroll csoport esetében. A zöld teát fogyasztók testtömege, testtömeg-indexe, testzsír-százaléka, valamint a derék- és csípőkörfogata nagyobb mértékben csökkent, mint a nem fogyasztóké.

A zöld tea fogyasztása tehát jótékony hatással van az elhízás és a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának megelőzésében. Sőt, korábbi kutatások eredményei a zöld tea rákmegelőző hatását is igazolták, igaz nem minden daganatos betegségnél sikerült igazolni e jótékony hatást. Kínai kutatók 40 és 70 év közötti nőket vizsgáltak a zöld tea fogyasztása és a vastagbélrák kialakulásának összefüggésében. Hat évvel később megállapították, hogy azon személyeknél, akik rendszeresen, nagyobb mennyiségben ittak zöld teát, összehasonlítva azokkal, akik ritkán vagy kis mennyiségben fogyasztották, kisebb százalékban alakult ki vastagbéldaganat.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Mit igyunk: teát, kávét vagy egyiket sem?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X