Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Hogyan előzhető meg a cukorbetegség?

2007. szeptember 27., csütörtök, 11:40 • Utolsó frissítés: 2007. szeptember 27., csütörtök, 11:58
Szerző: MTI


A halhúsban és más, omega-3-as zsírsavakat tartalmazó élelemben gazdag étrend csökkenti az 1-es típusú cukorbaj kockázatát - mutatták ki amerikai kutatók.

Állatkísérletekkel már bizonyították a zsírsavak omega-3 családjának cukorbetegséget megelőző hatását, ám embereknél most mutatták ki először ezt a hatást. A Denverben működő Coloradói Egyetem munkatársai 1770 gyermeket vizsgáltak 1994 és 2006 között, olyanokat, akiknél genetikai teszt vagy testvér, szülő cukorbetegsége alapján valószínű volt a cukorbaj veszélye.
 
A vizsgált és omega-3 zsírsavakban gazdag étrendre fogott gyermekek 57 százalékánál fejlődött ki ellenanyag. A szakemberek szerint ez az eredmény rendkívül ígéretes, de még további vizsgálatokra van szükség, mielőtt a pácienseknek konkrét étrendi tanácsokat lehet adni.
 
Az úgynevezett esszenciális zsírsavak jótékony zsírok, amelyek minden sejt számára alapvetőek, és fontos szerepet játszanak az immun-, szív-, ér- és idegrendszer működésében. Esszenciálisak, mivel a szervezet nem képes előállításukra, így étkezéssel vagy kiegészítők használatával juttathatók a szervezetbe. A zsírsavak omega-3 családja főként sötét leveles zöldségekben, dióban, lenmagban, lenmagolajban, hidegvízi halfajtákban (lazac, tonhal, pisztráng, óriási laposhal, szardínia) fordul elő.
 
A cukorbetegségnek két fő fajtája ismeretes. Az 1-es típusú gyermek- vagy serdülőkorban lép fel, s ilyenkor a szervezetben kevés az inzulin, vagy egyáltalán nincsen. A 2-es típusú felnőtt- vagy időskorban alakul ki, s fő jellemzője, hogy a hasnyálmirigy ugyan termel inzulint, de a szervezet nem tudja felhasználni. A cukorbetegségek mintegy 90 százaléka ebbe a fajtába tartozik. Jelenleg 194 millió ember szenved cukorbajban a Földön, és a WHO (Egészségügyi világszervezet) becslése szerint 2025-re számuk 300 millió fölé emelkedik.
 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Hogyan előzhető meg a cukorbetegség?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X