Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Javíthatja a nemzőképességet a folsav

2008. március 26., szerda, 13:34 • Utolsó frissítés: 2008. március 26., szerda, 13:35
Szerző: Medipress


A folátok néven ismert vitaminok, amelyeket leggyakrabban a születési rendellenességek megelőzésére alkalmaznak terhes nőknél, a férfiak nemzőképességére és spermáira is jó hatással vannak.

A Kalifornia Egyetem kutatói szerint a folsav-tartalmú étrend-kiegészítőket fogyasztó férfiaknál kisebb a valószínűsége az abnormális spermák kialakulásának. A Human Reproduction című szaklapban megjelent cikk szerint a folátok különösen hatékonyan csökkentik az aneuploidia (egyes kromoszómák hiánya vagy többlete) nevű kromoszóma-defektusos spermák létrejöttének valószínűségét.

"Statisztikailag jelentős összefüggés van a magas folát-bevitel és az alacsonyabb sperma-aneuploidia között" - nyilatkozta Brenda Eskenazi, az egyetem munkatársa. "A bevitel növelésével növelhető a vitamin jótékony hatása is. 722 és 1150 mikrogramm közötti bevitel 20-30 százalékkal csökkenthető a különböző típusú aneuploidiák kialakulásának valószínűsége" - tette hozzá.

A sperma-aneuploidia felelős a vetélések harmadáért, és a Down-szindrómával és más egyéb ritka kromoszóma- defektussal született gyermekek jelentős hányadáért. A folsav segíthet megóvni az újszülötteket az idegi sérülésektől. Ezért és sok más hasznos tulajdonságáért sok országban az alap élelmiszerek - liszt, rizs, tésztafélék - is tartalmaznak hozzáadott folsavat.

A kutató szerint a férfiak spermáinak 1-4 százalékának van valamilyen típusú aneuploidiája, de ez egyénenként változó lehet. A mostani az első kutatás, amely megmutatta, hogy a születendő kisgyermek egészségének szempontjából nem csak az anya, de az apa étkezési szokásai is szerepet játszhatnak - nyilatkozta Eskenazi.

A jelenlegi ajánlott folát-mennyiség 19 éven felüli férfiaknak napi 400 mikrogramm, a kutatások szerint azonban gyermekvállaláskor ennél többre is szükség lehet.
 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Javíthatja a nemzőképességet a folsav




  Másolat Önnek



AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X