Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Mégsem káros a sófogyasztás?

2008. május 20., kedd, 18:45
Szerző: MTI


A hosszú idő óta fennálló orvosi hiedelemmel ellentétben a New Yorki Yeshiva Egyetem Albert Einstein orvosi karának kutatói szerint nem feltétlenül növeli a korai halál kockázatát, ha több sót fogyasztásztunk.

Az Egyesült Államok lakosságának étkezési szokásait vizsgáló tanulmány alapján következtettek a kutatók arra, hogy a túlzott sófogyasztás mégsem káros az egészségre. A New Yorki-i egyetem kutatói voltaképp a csökkent nátriumbevitelt hozták összefüggésbe a szív-és érrendszeri megbetegedések növekedésével. "Az eredmények azt sugallják, hogy az átlagos népesség körében a magasabb nátriumbevitel valószínűleg önmagában nem növeli  a halálesetek arányát” – mondta Hillel W. Cohen, az egyetem munkatársa.

A kutatók a harmadik egészségügyi és táplálkozási felmérés (NHANES III) adatait elemezték, amelyet a kormány folytatott le a felnőtt lakosság körében. Az adatokat összevetették a 2000. év halálozási statisztikáival. A mintában közel 9 ezer 30 éven felüli állampolgárt vizsgáltak, és nem folytattak speciális, nátriumszegény diétát. Miután rögzítették az ismert kockázati faktorokat - mint például a dohányzás, cukorbetegség és vérnyomás - azt találták, hogy a kevesebb nátriumot fogyasztók egynegyedének 80 százalékkal nőtt az esélye arra, hogy keringési betegségben haljon meg, mint azoknak, akik a legtöbb nátriumot fogyasztották.

Az 1970-es évek elején végezték az első NHANES vizsgálatot, és azóta is arra használják, hogy felmérjék vele a lakosságának egészségi állapotát és táplálkozási szokásait. Jelen tanulmány eredményei egybevágnak az első két felmérés eredményeivel is. Bár a kormány kétévente megismétli a felmérést, a III. verzió az a legutolsó elérhető változat, amelyet össze lehet vetni a halálozási statisztikákkal.

Mivel ez a felmérés megfigyelés jellegű volt, így nem lehet levonni pontos következtetést az okok és következmények tekintetében - állítja Cohen doktor. "Mindenesetre a felfedezéseink újabb kérdéseket vetnek fel a világszerte érvényben levő, alacsony sófogyasztásra vonatkozó javaslatok használhatóságával, sőt, biztonságával kapcsolatban” – tette hozzá.
 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Mégsem káros a sófogyasztás?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X