Egy csészényi, speciális vegyületekkel dúsított kakaó javíthatja a cukorbetegek ereinek funkcióját - állítják német kutatók.
|
|
Az acheni egyetemi kórház orvosai tíz cukorbeteggel egy hónapon keresztül napi három bögre kakaót itattak, majd egy speciális teszt segítségével mérték az erek funkcióját. Mint kiderült, a kakaókúra hatására az erek tágulási képessége csaknem azonnal visszatért.
Míg egy egészséges egyén artériái átlagosan 5 százalékkal képesek tágulni, a kísérlet megkezdése előtt a cukorbetegeké csupán 3,3 százalékkal. A kakaó elfogyasztása után két órával ez az érték viszont 4,8 százalékra emelkedett. A harmincnapos kúra letelte után az artériák "kakaó előtti" tágulási értéke 4,1 százalékos volt. Két órával egy bögrényi kakaó elfogyasztása után viszont az erek tágulási kapacitása 5,7 százalékot ért el.
A kutatásokat irányító Malte Kelm szerint a flavonoidok által előidézett kedvező hatás valószínűleg azzal magyarázható, hogy növelik az értágító hatásával bíró nitrogén-oxid mennyiségét. Ugyanakkor a kutató arra figyelmeztet, hogy a betegek bolti kakaóval mit sem érnek, hiszen a kísérletben az ital flavonoidokkal dúsított változatát alkalmazták.
"A vizsgálati eredmények arra engednek következtetni, hogy az élelmiszerekben található flavonoidok fontos szerepet játszhatnak a cukorbetegség kardiovaszkuláris szövődményeinek megelőzésében" - mutatott rá Malte Kelm.


Hírcsatornák
Kinyomtatom
Elküldöm
Kinyomtatom
Elküldöm










