Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Lassíthatjuk az öregedést, ha kevesebbet eszünk

2008. július 17., csütörtök, 11:20
Szerző: MTI


Ha akár csak 300-500 kalóriával eszünk kevesebbet egy nap, akkor jó eséllyel csökkenthetjük az öregedés jeleit és tovább élhetünk - állítja egy új tanulmány.

A kutatók már régen kimutatták, hogy a kalóriabevitel csökkentésével lassul az öregedés folyamata az egereknél és patkányoknál. A népszerű tudományos magyarázat szerint ilyenkor csökken a pajzsmirigy hormontermelése (T3), amely lassítja az anyagcserét és a sejtöregedést.

A Saint Louis Egyetem kutatóinak új tanulmánya felfedte, hogy ez a hormoncsökkenés akkor jelentkezik, mikor elhagyjuk a nehéz desszerteket vagy a Big Mac menüket pulykás szendvicsre cseréljük. „A kutatásunk bebizonyította, hogy a kalória csökkentése ugyanolyan hatással van az emberekre, mint az állatokra” – írta jelentésében a vezető szerző, Edward Weiss tápanyag- és táplálkozástudományi docens. „A következő lépés, hogy megfigyeljük, valóban csökkenti-e az életkorral járó szövetkárosodást. Erről csak hosszú távú kutatások útján győződhetünk meg.”

A Rejuvenation Research című szaklap júniusi számában közzétett eredmények 50-60 év közötti, a változó koron már átesett, nemdohányzó, egészséges, de mozgásszegény életmódot folytató nők körében készített kutatásból származnak. Az önkénteseket három csoportra osztották a kísérlet egyéves időtartamára. Az egyik csoport napi 300-500 kalóriával csökkentette az energiabevitelét; a másik nem változtatott étkezési szokásain, ellenben rendszeres testedzésbe kezdtek; a harmadik csoport a korábbi életvitelénél maradt.

Míg a csökkentett kalóriaértékű táplálkozást és a testedzést folytató csoport tagjainak egyaránt csökkent a testzsír-tömege, a pajzsmirigy-hormon szintje csak a kevesebb táplálékot fogyasztó csoport tagjainál csökkent. Habár hosszabb távú megfigyelés szükséges annak meghatározására, hogy a T3 szintjének csökkenése valóban lassítja-e az öregedést, Weiss állítása szerint a kalória csökkentése mindenképp jó ötlet. "Rengeteg bizonyíték áll rendelkezésre, hogy a kalóriacsökkentés csökkenti egy sor népbetegség kockázatát, mint például a rák, a cukorbetegség vagy a szívbetegség. Ráadásul tovább is élhetünk.”

Weiss arra figyelmeztetett, hogy a kalóriacsökkentés nem elég, fontos a tápanyagokban gazdag, egészséges táplálkozás. Az anyagcsere hosszú távú lelassulása idővel hajlamossá tehet az elhízásra. Weiss szerint az egészséges testsúly megtartásának titka a következetes táplálkozás és a rendszeres testedzés. 
 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Lassíthatjuk az öregedést, ha kevesebbet eszünk




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X