Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Milyen étrenddel csökkenthető a magas vérnyomás?

2008. augusztus 04., hétfő, 10:44 • Utolsó frissítés: 2008. augusztus 04., hétfő, 11:08
Szerző: MTI


A káliumban gazdagabb, nátriumban szegényebb étrend hatására csökken a vérnyomás - állapították meg amerikai kutatók, míg ausztrál szakemberek tanulmánya a fokhagyma vérnyomáscsökkentő szerepét hangsúlyozza.

Két nashville-i orvos, Mark Houston és Karen Harper tanulmánya szerint a tipikus amerikai étrend kétszer több nátriumot és feleannyi káliumot tartalmaz, mint amennyi a korszerű táplálkozási ajánlásokban szerepel. A fejlett országokban a feldolgozott élelmiszerek nagyarányú fogyasztásával sokkal több nátrium és kevesebb kálium kerül az emberek szervezetébe, mint az elszigetelten élő, vagy vegetariánus emberek étkezésével. 

Ez magyarázhatja, hogy utóbbiaknál sokkal ritkábban fordul elő a magas vérnyomás - állítják a szerzők a Journal of Clinical Hypertension című szakfolyóirat júliusi számában megjelent tanulmányukban. Az Amerikai Szív Társaság 2006-ban kibocsátott ajánlásában napi 4,7 gramm kálium fogyasztását javasolja. 

 Houston és Harper emlékeztetett arra, hogy más ásványi anyagok bevitele is jó hatással van a vérnyomás alakulására, magnéziumból napi 500-1000 milligrammot, kálciumból legalább napi 800 milligrammot tartanak elegendőnek korábbi tanulmányok szerzői. 

 Az Adelaide-i Egyetem kutatói a fokhagyma vérnyomáscsökkentő hatásáról szóló tanulmányok metaelemzését végezték el. A legutóbbi ilyen áttekintés az 1994 előtti kutatások eredményeit összesítette, az ausztrál szerzők Karin Ried vezetésével most az azóta született vizsgálati eredményeket értékelik a BMC Cardiovascular Disorders című szaklapban. 

 Az áttekintett vizsgálatokban a páciensek általában por alakban szedték a fokhagymát, étrendkiegészítő formájában. A dózis napi 600 és 900 milligramm között volt, amely 3,6-5,4 milligramm allicinnek, a friss fokhagyma hatóanyagának felel meg; ez kevesebb mint egy gerezd fokhagymát jelent. Az étrendi kiegészítés 12-től 23 hétig tartott a vizsgálatokban. 

 Az egyesített adatok szerint a fokhagyma fogyasztása közel 5 higanymilliméterrel csökkentette a résztvevők szisztolés vérnyomását. A magas vérnyomással élő emberek körében a pozitív hatás erőteljesebbnek mutatkozott: szisztolés vérnyomásuk (felső érték) 8,4 higanymilliméterrel csökkent, a diasztolés (alsó érték) pedig átlagosan 7,3 higanymilliméterrel lett alacsonyabb.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Milyen étrenddel csökkenthető a magas vérnyomás?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X