Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Kétszer több D-vitamint a gyerekeknek

2008. október 13., hétfő, 15:29
Szerző: MTI


A korábbinál kétszer több D-vitamint, napi 400 nemzetközi egységnek megfelelő mennyiséget ajánl a gyerekeknek az újszülöttkortól egészen a kamaszkorig a Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia (AAP). Az ajánlást azok a kutatási eredmények tették időszerűvé, amelyek bizonyítják, hogy számos betegség megelőzésében segít a D-vitamin.

Az új ajánlást hétfőn teszik közzé az AAP bostoni konferenciáján, a későbbiekben pedig a Pediatrics című szaklap novemberi száma közli. D-vitamint, illetve elővitaminját tartalmaz nagyobb mennyiségben a tej és egyes tejtermékek, a zsíros halak, mint a hering, a makréla, a lazac, a tőkehalmáj, a tojás és a máj.
 
Ahhoz, hogy elegendő D-vitamin kerüljön például egy tizenéves szervezetébe, napi négy pohár tejet kellene meginnia. Amennyiben ennél kevesebbet fogyaszt, a szakemberek vitaminpótlást javasolnak. Az ajánlás az anyatejjel táplált csecsemőkre is vonatkozik. D-vitaminkiegészítőt tartalmaz a legtöbb tejtermék, a csecsemőtápszerek és a gabonapelyhek. Az így elfogyasztott mennyiség azonban nem biztos, hogy eléri az ajánlott értéket. Ilyenkor cseppek, kapszulák vagy tabletták formájában pótolható a hiányzó D-vitamin.
 
A D-vitaminra az erős csontok érdekében van szüksége a szervezetnek. Az elővitaminok és a gyárilag előállított D-vitamin is a zsírokkal szívódik fel a vékonybélből. A vitamin a kalcium és a foszfor felszívódását segíti, ezáltal segíti a csontképződés folyamatát. Az elmúlt évek kutatásai azt mutatják, hogy ezen túlmenően még számos más előnyös hatása is van a D-vitaminnak. Csökkentheti a rák, a diabétesz és a szívbetegségek kockázatát.
 
Az ember szervezete a D-vitaminhoz nem készen jut a táplálékkal, hanem a növényi és állati eredetű ételekben lévő elővitaminból alakítja át. A D-vitamin legnagyobb része a bőr alatt elraktározott provitaminokból a napsugárzás hatására képződik. A napozási idő növelését azonban az élet során halmozódó bőrrákkockázat miatt nem ajánlják a gyerekgyógyászok.
 
Az amerikai gyerekgyógyászok egy része még a megduplázott ajánlást is kevésnek tartja, szerintük napi 800-1000 egység hatékonyabban szolgálná a betegségek megelőzését.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Kétszer több D-vitamint a gyerekeknek




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X