Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Újabb bizonyíték a koffein memóriajavító hatásáról

2009. július 08., szerda, 14:30 • Utolsó frissítés: 2009. július 08., szerda, 15:02
Szerző: Medipress


Címkék: kávé; koffein; memória;

Két vizsgálat újabb adalékot adott annak bizonyításához, miszerint a koffeinfogyasztás segíthet az Alzheimer-kór gyógyításában és megelőzésében.

Floridai kutatók arról számoltak be, hogy napi 500 milligramm koffein – amely körülbelül 5 pohár 2,5 deciliteres kávénak felel meg – javította a memóriát azokban az egerekben, akikben mesterségesen Alzheimer-szerű tüneteket idéztek elő. Két hónap elmúltával a koffeinfogyasztó állatok a memóriateszteken hasonló eredményt értek el, mint azon egyedek, akik soha nem mutatták a demencia tüneteit.

A vizsgálat, amelyet július 5-én publikáltak a Journal of Alzheimer's Disease című újságban, megállapította, hogy a koffein mintegy felére csökkenti a vérben és az agyban található béta amiloid szintjét; ez fehérje rakódik le az Alzheimer-kór során. „Az új megállapítások bebizonyítják, hogy az Alzheimer-kór ellen a koffein nem csupán védekező stratégiát, hanem életmentő kezelést jelent” – nyilatkozta a kutatás vezetője, Gary Arendash, a Dél Floridai Egyetem tudósa. A kutató szerint a koffein, könnyen bejut az agyba, és közvetlenül fejti ki hatását a betegség alakulásában.

A Floridai Alzheimer-kór Kutatóközpont korábbi kísérletei szerint egerekben a koffein megelőzi a fiatal felnőttkorban fellépő memóriaromlást, amelynek valószínű oka, hogy a stimuláns csökkenti az agyban kialakuló gyulladást, végeredményben pedig az amiloid-lerakódást. Továbbá úgy találták, hogy idősebb emberekben a koffein szinte ugyanolyan rövid idő alatt csökkenti az amiloid-szintet, mint az Alzheimer-tüneteket mutató egerekben. Azonban a kutató felhívta rá a figyelmet, hogy míg napi 500 milligramm koffein fogyasztása egészséges emberekben nem okoz betegséget, addig azoknak, akik magas vérnyomásban szenvednek, vagy terhesek, mérsékelniük kell a koffeinbevitelt.

Még nem ismert, hogy Alzheimeres egerekben a kisebb dózisú koffeinnek is van értékelő hatása. A tudósok szintén megállapították, hogy a koffeinnek semmiféle hatása nincsen a normál – nem Alzheimeres – állatok memóriájára.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Újabb bizonyíték a koffein memóriajavító hatásáról




  Másolat Önnek



AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X