Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

A mérsékelt alkoholfogyasztás több kárt okoz, mint hasznot

2009. október 21., szerda, 08:12 • Utolsó frissítés: 2009. október 21., szerda, 08:48
Szerző: hvg.hu


Címkék: rák; egészség; hatás; alkohol; alkoholfogyasztás; daganat;

A módjával fogyasztott alkohol egészségre gyakorolt üdvös hatását sok tanulmány kifejtette már, ám amerikai kutatók azt állítják, hogy egyébiránt annyira megnöveli például a daganatos betegségek kockázatát, hogy inkább káros, mint hasznos. Hogy senki ne ringassa magát tévhitekbe, azt is pontosan meghatározták: mi az a mérsékelt alkoholfogyasztás.

A naponta mérsékelt mennyiségben megivott alkohol - leggyakrabban bor - csökkenti a szív-és érrendszeri megbetegedések kockázatát, segíthet több időskori betegség, így az elbutulás, a csontritkulás és a mozgáskorlátozottság megelőzésében, sőt az élettartam meghosszabbításában is szerepe lehet - derítették ki többek között a témában folyatott korábbi tudományos kutatások.

Az Amerikai Rákkutatási Társaság és az Amerikai Szívtársaság (AHA) azonban arra figyelmeztetett most közzétett tanulmányában, hogy az alkoholfogyasztásból eredő potenciális hasznot messze túlszárnyalja mindaz az egészségügyi kockázat, amit kiválthat - jelentette a HealthDay News online hírszolgálata.

Bármilyen alkohol fogyasztása kedvez egy sor rákos megbetegedés kialakulásának: többek között növeli a száj-, a torok-, a gége-, a nyelőcső-, a máj-, a vastagbél- és a tüdődaganat kialakulásának kockázatát. Susan Gapstur, a tanulmány egyik szerzője szerint, ha az alkohol ekkora szerepet játszik a daganatos betegségek terén, az embernek meg kell fontolnia, hogy mennyit iszik. Akárcsak a szívbetegségek megelőzésében, a rák megelőzésében is az életmód-változtatás lehet a recept - hangsúlyozta.

A mérsékelt alkoholfogyasztás egyéb bajokhoz is vezethet: májkárosodást okoz és szerepet játszik a lelassult reflexek miatt bekövetkezett balesetekben - sorolta Jennifer Mieres szívspecialista, az AHA szóvivője.

Miközben a vörösbort és a barna sört elsősorban antioxidáns és gyulladás-gátló hatásuk miatt javallják, Mieres szerint ezek a hatóanyagok más természetes forrásokban is megtalálhatók: például a grépfrútlében.

Aki tehát eddig nem ivott alkoholt, ezután se tegye, inkább őrizze egészségét más módon - tanácsolta a doktornő. Aki viszont a mérsékelt alkoholfogyasztás híve, az legyen tisztában vele, hogy ez tulajdonképpen mit is jelent.

A kutatók meghatározása szerint napi egy ital 4 dl normál sört, illetve alkoholos üdítőt, vagy 2,5 dl malátasört, másfél dl bort, vagy 45 ml 80 százalékos tömény szeszt jelent. Mieres és Gapstur szerint aki ennél többet iszik meg naponta, számos olyan betegségnek teszi ki magát, ami csökkentheti az életkilátásait.


A mérsékelt alkoholfogyasztás több kárt okoz, mint hasznot




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X