Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Depressziósak lehetünk a feldolgozott ételektől

2009. november 04., szerda, 11:44 • Utolsó frissítés: 2009. november 04., szerda, 12:07
Szerző: hvg.hu


Címkék: depresszió; egészséges életmód; feldolgozott étel;

A feldolgozott és zsíros ételekben gazdag étrend brit kutatók szerint növeli a depresszió kialakulásának kockázatát.

A University College London kutatói azt is kimutatták, hogy a friss zöldségekben, gyümölcsökben és halban gazdag étrenddel megelőzhető a depresszió. Kutatásukban egészséges étrendet követőket hasonlítottak össze olyanokkal, akik főként zsírban sült ételeket, feldolgozott húsokat, zsírdús tejtermékeket és édesített desszerteket fogyasztanak. Az egészséges életmód egyéb tényezőit - például nem dohányzik, rendszeresen mozog - is figyelembe véve azok esetében, akik egészséges étrenden élnek, 26 százalékkal alacsonyabb a depresszió kockázata, mint a feldolgozott élelmiszereket fogyasztóknál. Ez utóbbiak esetében 58 százalékkal magasabb volt a betegség kockázata.

A British Journal of Psychiatry folyóiratban közzétett tanulmány szerzői különféle magyarázatokkal szolgálnak eredményeiket illetően. Először is azt szögezik le, hogy a zöldségekben és gyümölcsökben található nagy mennyiségű antioxidánsnak amúgy is ismert a védő hatása, korábbi kutatások azt mutatták ki, hogy a magas antioxidáns-szint összefüggésben áll a depresszió kisebb kockázatával. Továbbá a sok hal fogyasztása azért nyújthat védelmet a mélabú ellen, mert a hal nagy mennyiségben tartalmaz olyan telítetlen zsírsavakat, amelyek az agyi aktivitást serkentik.

A tanulmányban 3486, ötvenöt éves átlagéletkorú ember vett részt, akik közalkalmazottként dolgoznak Londonban. A résztvevők kérdőívet töltöttek ki étkezési szokásaikról, illetve önértékelést írtak a depresszióval kapcsolatban. 


Depressziósak lehetünk a feldolgozott ételektől




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
  • Miért fájhat a torkunk?

    Fájdalom, gombócérzet, viszketés, kaparó, csiklandozó érzés – csak néhányat említettünk a torkunk felől érkező jelzések közül.

  • Cukorbetegség: mikor léphetnek fel életveszélyes szövődmények?

    Elég egy kihagyott étkezés vagy gyógyszeradag, de fizikai megterhelés és stressz is kiválthatja a cukorbetegnél azt az életet is veszélyeztető állapotot, ami azonnali...

  • Miért nem megyünk táppénzre?

    Öt százalékkal kevesebben mentek táppénzre az idei első negyedévben, mint 2008 hasonló időszakában, ami akár azt is jelezhetné, javul a magyarok egészségi állapota.

HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X