Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Igyunk sört csontritkulás ellen

2010. február 08., hétfő, 17:55
Szerző: MTI


Címkék: sör; csontritkulás; szilícium;

A sörivás, különösen a világos sör fogyasztása erősíti a csontokat, segíti, hogy ne törjenek el - állapította meg a Kaliforniai Egyetem kutatóinak tanulmánya.

A sörben, leginkább a világos sörben nagy mennyiségben található szilícium, amelyről köztudott, hogy lelassítja a csonttöréseket okozó csontritkulás folyamatát, és elősegíti új csont képződését. A sörkészítés tényezőit, amelyek hatással vannak a szilícium mennyiségére, még nem tanulmányozták alaposan - idézte Charles Bamforth-t, a tanulmány vezető szerzőjét a The Daily Telegraph brit lap internetes kiadása. A szakértők felfigyeltek arra, hogy a több komlót tartalmazó világosabb sörökben van nagyobb mennyiségű szilícium.

A sörben a szilícium az ortoszilikát sav oldódó formájában van jelen, amelynek felét a szervezet képes magába szívni, ezáltal a sör a szilíciumbevitel jelentős forrása a nyugati étrendben. A kutatók megállapították azt is, hogy a magasabb hőmérséklet, amely a sötétebb sörök készítéséhez szükséges, megsemmisítheti a szilícium bizonyos részét. Nem ez az első tanulmány, amely rámutat a sörben lévő szilícium áldásos hatására. Már korábban is javasolták kutatók a mérsékelt sörfogyasztást, segítendő megelőzni a csontritkulást, amelyet a 21. század csendes járványának tartanak.

A kaliforniai tanulmány a Journal of the Science of Food and Agriculture szaklapban jelent meg.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Igyunk sört csontritkulás ellen




  Másolat Önnek



AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X