Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Az aszpirin újabb hatására derült fény

2010. február 17., szerda, 16:50 • Utolsó frissítés: 2010. február 17., szerda, 16:57
Szerző: MTI


Címkék: szívbetegség; mellrák; aszpirin;

Azok a mellrákjukból egyszer már sikeresen felgyógyult nők, akik aszpirint szedtek, kisebb valószínűséggel estek vissza vagy haltak meg - közölték amerikai kutatók kedden a Journal of Clinical Oncology című szaklapban megjelent tanulmányukban.

Egy 4 ezernél több ápolónő részvételével lefolytatott tanulmány szerint azoknál, akik - általában szívbetegség megelőzésére - aszpirint szedtek, átlagosan 50 százalékkal kisebb volt a mellrák miatti halálozás kockázata, és ugyancsak 50 százalékkal csökkent az áttétek képződésének valószínűsége. "Ez az első tanulmány, amely megállapította, hogy az aszpirin jelentősen csökkenti a rák továbbterjedésének vagy a halálozásnak a kockázatát" - tette hozzá Michelle Holmes kutatásvezető, a Harvard Egyetem orvosi karának munkatársa.

A 4164 ápolónő részvételével végzett felmérés 1976-ban kezdődött és 2006-ig tartott; ez idő alatt 341 nő halt meg mellrákban. A vizsgálat eredménye szerint azoknál a nőknél, akik hetente két-öt alkalommal vettek be aszpirint 71 százalékkal csökkent a mellrák miatti halálozás kockázata és 60 százalékkal csökkent a áttétek valószínűsége. Heti hat-hét aszpirin esetében ugyanez rendre 64, illetve 43 százalék volt.

A nők többsége kis dózisban szedte az aszpirint a szívroham és a szélütés megelőzésére. A felmérés alapján úgy tűnik, hogy más nem-szteroid gyulladáscsökkentő hatóanyag, például az ibuprofen is csökkentette a mellrákhoz köthető kockázatot, a paracetamol azonban nem. Ezekkel a szerekkel kapcsolatban azonban nem volt elegendő adat ahhoz, hogy megbízható következtetéseket vonjanak le.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Az aszpirin újabb hatására derült fény




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X