Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Cukorbeteg? Egyen diót!

2010. március 12., péntek, 12:32 • Utolsó frissítés: 2010. március 12., péntek, 12:46
Szerző: MTI


Címkék: cukorbetegség; koleszterinszint; mogyoró; dió;

A dió rendszeres ropogtatása javítja a cukorbetegek ereinek állapotát és csökkenti koleszterinszintjét, ezért igen jót tesz az egészségüknek. A biztató hírt a betegségek megelőzésével foglalkozó Amerikai Kollégium kongresszusán ismertették.

A csonthéjas gyümölcsök - dió, mogyoró, mandula - rendszeres fogyasztása nemcsak kellemes, de egészséges is. Ezt sok évszázados tapasztalatok igazolták, de pontos magyarázata eddig sok szempontból nem volt ismert. Vizsgálatok kimutatták, hogy a magvakban lévő, többszörösen telítetlen zsírok, különösen az omega-3-zsírsavak a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében kedvező hatásúak. Azt is bizonyították, hogy ezek a gyümölcsök növényi rostokban gazdagok, sok bennük a magnézium és többféle B-vitamin.

David L. Katz és munkatársai felnőttkori cukorbetegségben szenvedő betegeket vizsgáltak. A 24 nő és 10 férfi átlagos életkora 58 év volt. Ezek az önként jelentkező emberek beleegyeztek abba, hogy véletlenszerű választás szerint a csoport egyik felében lévők a megfelelő étrend mellé naponta hat dekányi diót is fogyasztanak, a másik csoport tagjai ugyanezt a diétát, de dió nélkül.

A tudományos vizsgálatok szabályai szerint mindkét csoport tagjai nyolc hét után váltottak: aki az első két hónapban diót is kapott, az a második menetben dió nélkül ette végig a következő időszakot, a másik csoportba tartozók pedig fordítva. Mind a vizsgálati időszakok előtt, mind azok után részletes laboratóriumi és érvizsgálatok történtek. A dióval kiegészített diéta végén a "rossz" LDL koleszterinszint csökkent. A vizsgálatok azért meggyőzőek, mert minden résztvevő adatait a saját, kétféle diétán mérhető eredményeihez lehetett hasonlítani.

Az erek működésének egyik legérzékenyebb megfigyelési módja, amikor a kar verőerének áramlását mérik különböző, az érbe beszúrást nem igénylő, bármikor ismételhető technikákkal. A Yale Egyetem kutatói így bizonyították, hogy a dióevés időszakában a vizsgálati alanyok ereinek tágulékonysága jelentősen fokozódott. A tanulmány során elrágcsált dió naponta 365 kalóriát jelentett és a vizsgálat alanyainak súlya nem változott, de Katz doktor hangsúlyozza, hogy az egészséges csemege adagjára is figyelni kell.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Cukorbeteg? Egyen diót!




  Másolat Önnek



AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X