Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Mire van hatással az alkoholfogyasztás?

2010. március 29., hétfő, 16:40 • Utolsó frissítés: 2010. március 29., hétfő, 16:41
Szerző: Medipress


Címkék: alkoholfogyasztás; iskolai teljesítmény; sörfogyasztás; Addiction;

Egy maga nemében egyedülálló kísérletben a Boston University School of Public Health (BUSPH) és a Brown Egyetem kutatói arra az eredményre jutottak, hogy a dolgozatírás napját megelőző éjszakai nagyivás nem befolyásolja a diákok teljesítményét, annak ellenére, hogy hatással lehet kedélyállapotukra, figyelmükre és reakcióidejükre.

Az Addiction 2010 áprilisi számában megjelenő, Jonathan Howland, a BUSPH közösségi egészségtudományi professzora és Damaris Rohsenow, a Brown Egyetem professzora vezetésével készült tanulmány kimutatta, hogy az éjszakai ivászat nem befolyásolta a diákok másnapi teljesítményét a hosszú távú memóriát igénylő dolgozatoknál, illetve a közelmúltban tanult anyaggal kapcsolatos tesztekben. A nagyivás azonban lassította a résztvevők figyelmét, reakcióidejét, és rontotta kedélyállapotukat is – ezek a hatások pedig a biztonsággal összefüggő viselkedéseket, például az autóvezetést befolyásolhatják.

Howland szerint a kutatókat meglepték az eredmények, mert a korábbi kutatások azt mutatták, hogy az előző napi alkoholfogyasztás rontja a foglalkozási teljesítményt. „A vizsgálat azonban csak egy bizonyos tanulmányi kimenetelt vett figyelembe; a dolgozatírás csak az egyik mércéje a tanulmányi sikernek” – tette hozzá a kutató. A nagyivás befolyásolhatja a többi tanulmányi teljesítményt, például a magasabb szintű kognitív készségeket igénylő esszéírás vagy problémamegoldó feladatok eredményeit.

„Nem állítjuk, hogy a szélsőséges alkoholfogyasztás nem számít kockázati tényezőnek a tanulási problémákat illetően – írták a kutatók – lehetséges, hogy ha többet isznak, az már befolyásolta volna a másnapi teszteredményeket. Ráadásul a tesztírás csupán egy tényezője a tanulmányi sikernek. A tanulási szokások, a motiváció és az órai munka is hozzájárulnak a tanulmányi eredményhez, és ezek mindegyikét befolyásolhatja az alkohol."

Bár a felméréseken alapuló korábbi kutatások azt mutatták, hogy a nagyivó diákok több tanulmányi nehézséggel szembesülnek mértékkel ivó kortársaiknál, ez volt az első olyan kutatás, mely során ezt az összefüggést önkéntes diákok részvételével végzett kontrollált kísérlettel vizsgálták. A kutatók 193 huszonegy és huszonnégy év közötti egyetemi hallgatót vizsgáltak Boston körzetében. A négynapos időszakban az önkéntesek sört vagy alkoholmentes sört kaptak. A kísérlet második hetében megcserélték az italokat. Az eredmény alapján nem volt különbség a sört vagy az alkoholmentes sört fogyasztók másnapi teszteredményei között.   

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Mire van hatással az alkoholfogyasztás?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X