Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Napi egy-két pohárka megvédhet a cukorbetegségtől?

2010. május 26., szerda, 17:34 • Utolsó frissítés: 2010. május 27., csütörtök, 09:52
Szerző: MTI


Címkék: cukorbetegség; alkoholfogyasztás;

Egészséges felnőtteknél csökkentheti a diabétesz kockázatát a napi egy-két pohárka alkohol - erre a következtetésre jutottak holland szakemberek.

A 10 évet felölelő kutatásból kiderült, hogy azoknál, akik rendszeresen felhörpintenek egy kevés alkoholt, kisebb eséllyel alakul ki a cukorbetegség, mint az olyan felnőtteknél, akik távol tartják magukat az italtól. A 35 ezer résztvevővel végzett felmérésben a 2-es típusú cukorbetegségre összpontosítottak, a diabétesz e fajtája leggyakrabban a 40 év feletti korban jelenik meg.

Az eredmények azt mutatták, hogy azoknál a felnőtteknél, akiknél a visszafogott alkoholfogyasztás egészséges életmóddal párosult, 40 százalékkal volt alacsonyabb a cukorbetegség kockázata, mint azoknál, akik teljesen megvonták maguktól a szeszes italokat. A vizsgált 20 és 70 év közötti embereknél a visszafogott italozáson a nők esetében legfeljebb napi egy pohár, míg a férfiaknál legfeljebb napi két pohár italt értettek. Az egészséges életmód ehhez párosuló ismérvei között az elhízás megelőzését, a megfelelő testmozgást, a dohányzás mellőzését, valamint a kiegyensúlyozott étrendet szabták meg.

A kutatás azt mutatja, hogy a visszafogott alkoholfogyasztás hozzájárulhat ahhoz az egészséges életmódhoz, amely segíthet a 2-es típusú diabétesz kockázatának csökkentésében - fogalmaztak a holland szakemberek közleményükben. A cukorbetegség e fajtája gyakran az elhízás számlájára írható, a kór világszerte 180 millió embert sújt. Szövődményei között - amennyiben nem kezelik - kardiovaszkuláris betegségek, agyi katasztrófa, látásvesztés, vesebaj és végtag-amputáció is szerepelhet. 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


Napi egy-két pohárka megvédhet a cukorbetegségtől?




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X