Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

A kávé megakadályozhatja egy rákfajta kialakulását

2010. október 01., péntek, 12:58 • Utolsó frissítés: 2010. október 01., péntek, 12:58
Szerző: MTI


Címkék: megelőzés; kávé; tea; agytumor; rákfajta;

A kávé és a tea fogyasztása csökkentheti egy rosszindulatú agydaganat előfordulásának valószínűségét, állítják amerikai kutatók.

A megállapításra egy több mint 500 ezer európai bevonásával készült tanulmány adatait elemezve jutottak a Brown Egyetem (Providence, Rhode Island) kutatói Dominique Michaud vezetésével. A glióma elnevezésű, rosszindulatú agytumor viszonylag ritka, Európában például 100 ezer emberre évente 6-8 eset jut. Annak valószínűsége, hogy valakinél kialakul élete folyamán ez a betegség, kevesebb mint egy százalék.

Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányban tíz európai országból, 521 488 személytől származtak az adatok. A felmérésbe bevont emberek részletes kérdőívet töltöttek ki egészségi állapotukról, étrendjükről, életvitelükről. A vizsgálatban átlagosan 8,5 évig követték nyomon a résztvevőket.

A kutatók úgy találták, hogy a több kávét és teát fogyasztó emberek körében kisebb kockázattal alakult ki glióma az eltelt idő alatt, mint azok között, akik keveset vagy egyáltalán nem ittak ezen italokból. 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


A kávé megakadályozhatja egy rákfajta kialakulását




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
AJÁNLJUK MÉG
  • HVG Hetilap HVG 25

    Az 1979-es év június 9.

HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X