Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ EGÉSZSÉG

Nem védi a folsav a szívet

2011. április 14., csütörtök, 13:39 • Utolsó frissítés: 2011. április 14., csütörtök, 13:40
Szerző: MTI


Címkék: szívbetegség; folsav;

Egy klinikai tanulmány során arra jutottak amerikai kutatók, hogy a folsav-kiegészítők szedése nem védi az egészséges felnőttek szívét, nem lassítja az erekben a plakkok kialakulását.

Az elmúlt években több tanulmány is jelezte, hogy a folsavkezelés nem csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Korábbi vizsgálatok kimutatták, hogy egy aminosav, a homocisztein magas vérszintje a szívroham és szélütés emelkedett kockázatával jár együtt. A homocisztein lebomlásához a szervezetben egyebek közt folsavra van szükség, ezért feltételezték korábban, hogy a folsav hatásos lehet az érelmeszesedés megelőzésében. 

A most közzétett tanulmányhoz Petra Verhoef és munkatársai a hollandiai Wageningen Egyetemen véletlenszerűen választottak ki 819 ötven és hetven év közötti embert, akik három éven át vagy folsavat szedtek, vagy placebót. A hatóanyag napi mennyisége 800 mikrogramm volt, ami a felnőtteknek ajánlott mennyiség kétszerese. A követési idő végén a kutatók nem találtak különbséget a két csoport között a nyaki artéria falvastagságában, amely az érelmeszesedés egyik jelzőértéke. Nem volt különbség az ér keménységében sem. 

A kutatók azt javasolják, hogy inkább az étrend helyes megválasztásával vegye magához valaki a szükséges mennyiségű folsavat, például spenóttal, babbal, borsóval, spárgával vagy brokkolival. A tanulmányt az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóirat legutóbbi számában ismertették.


Nem védi a folsav a szívet




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »
HIRDETÉS
VIDEÓK
további videók »

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X